• امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
کل اخبار 24660
2

فروشندگان زنجانی روی مواد غذایی را بپوشانند

  • کد خبر : 73341
  • 24 فروردین 1401 - 21:04
فروشندگان زنجانی روی مواد غذایی را بپوشانند
بام نیوز: معاون بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی زنجان گفت: با توجه به آلودگی هوا، فروشندگان مواد غذایی فله‌ای، روی موادغذایی را با پوشش مناسب بپوشانند.

مشهود تقی‌لو در گفت‌وگو با بام نیوز، با اشاره به وقوع گرد و غبار در استان زنجان، اظهار کرد: توصیه می‌شود شهروندان برای حفظ سلامتی خود نکات بهداشتی و خودمراقبتی را تا پایان شرایط آلودگی هوا رعایت کنند.

وی با بیان اینکه همه افراد به ویژه گروه‌های پرخطر از منزل خارج نشوند و در و پنجره منزل و محل کار را بسته نگه دارند، افزود: گروه‌های حساس تا حد امکان از خروج غیرضروری از منزل و تردد بی‌مورد در معابر شهر خودداری کرده و حضور در فضای باز را به حداقل برسانند.

این مسئول با بیان اینکه با توجه به آلودگی هوا، ورزشکاران در فضای باز ورزش نکرده و کوهنوردان از کوهنوردی اجتناب کنند، تصریح کرد: توصیه می‌شود تردد خودروهای شخصی کاهش پیدا کند و در صورت استفاده از خودرو، ضمن استفاده از ماسک مناسب، شیشه‌ها بالا نگه داشته شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی استان با تاکید بر خودداری از مصرف سیگار و قلیان، گفت: شهروندان از شیر، ماست کم‌چرب، میوه و سبزیجات تازه و مایعات برای دفع سموم از بدن بیشتر استفاده کنند.

تقی‌لو با بیان اینکه فروشندگان مواد غذایی را به صورت روباز قرار ندهند و ظروف نیز به صورت پوشانده یا وارونه قرار دهند، اظهار کرد: فروشندگان موادغذایی فله‌ای، روی موادغذایی را با پوشش مناسب بپوشانند و پاک کردن گرد و خاک از روی موادغذایی بسته‌بندی شده نیز توسط فروشندگان مورد توجه قرار قرار دهند.

وی با بیان اینکه افراد تا زمان بازگشت هوا به شرایط مطلوب، از هرگونه فعالیتی که منجر به افزایش آلودگی هوا می‌شود، خودداری کنند، خاطرنشان کرد: در صورت مواجهه با تنگی نفس و هرگونه ناراحتی قلبی، عروقی و تنفسی سریعاً به نزدیک‌ترین مرکز بهداشتی و درمانی و یا بیمارستان مراجعه کنند.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=73341

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.