• امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
کل اخبار 24678
2

فعالیت‌های تورگردانی ، کوهنوردی و طبیعت‌گردی در خلخال ممنوع شد

  • کد خبر : 43587
  • 11 خرداد 1400 - 20:20
فعالیت‌های تورگردانی ، کوهنوردی و طبیعت‌گردی در خلخال ممنوع شد
بام نیوز: بخشدار مرکزی خلخال گفت: با هدف پیشگیری از گسترش بیماری کووید ۱۹ ،هرگونه فعالیت تورگردانی توسط آژانس‌های مسافرتی ، گروه‌های طبیعت‌گردی و کوهنوردی مجاز بومی و غیربومی در مدت سه روز تعطیلات نیمه خردادماه امسال ممنوع است.

به گزارش خبرنگار بام نیوز، سیدعیسی کریم‌پور روز سه‌شنبه در جلسه کارگروه گردشگری و ورزشی خلخال افزود: فعالیت گروه‌های یاد شده تا پایان روز ۱۳ خردادماه و مشروط بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی مقابله با کرونا از سوی متصدیان و گردانندگان این گروه‌ها ، انجام تست کرونا از همه اعضای گروه ، دریافت مجوز از ستاد قرارگاه زیستی مقابله با کرونا و همچنین اطلاع فرمانداری خلخال از نحوه ورود ، مسیر حرکت و اسکان تورهای مسافرتی و گروه‌های طبیعت‌گردی و کوهنوردی به این شهرستان مجاز است.

وی اظهارکرد: از روز جمعه ۱۴ خرداد بمت سه روز هیچ گونه مجوز تورگردی ، کوهنوردی و طبیعت‌گردی در این شهرستان صادر نشده و گروه‌های گردشگری ، مسافرتی و طبیعت‌گردی دارای پروانه فعالیت از سازمان میراث فرهنگی ،گردشگری و صنایع دستی و همچنین گروه‌های کوهنوردی تحت پوشش اداره ورزش و جوانان حق هیچ گونه فعالیت در این زمینه را تا پایان زمان اعلام شده ندارند.

وی گفت: انتظار از متصدیان تورها و آژانس‌های مسافرتی و تورگردانی خلخال و همچنین هیات کوهنوردی این شهرستان هماهنگی لازم برای اطلاع‌رسانی از چگونگی برگزاری برنامه‌های گردشگری و ورزشی در طول سال با هدف پیشگیری از بروز هرگونه حوادث ناخواسته و همچنین جلوگیری از ورود افراد مبتلا به بیماری کووید ۱۹ در قالب این گروه‌ها از مناطق دیگر کشور به این منطقه است.

رئیس اداره میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی خلخال نیز در این جلسه با اشاره به مشاهده برخی از گروه‌های طبیعت‌گردی غیربومی در روزهای تعطیل در مناطق مختلف این شهرستان بویژه مناطق واقع در مرز مشترک با استان همسایه گیلان گفت: این اداره هیچ گونه مسئولیتی در قبال گروه‌های طبیعت‌گردی فاقد مجوز ندارد.

وی اظهارکرد: با توجه به اعلام رسمی موارد یاد شده به متصدیان دفاتر گردشگری و گروه‌های طبیعت‌گردی ، اداره میراث‌فرهنگی ، گردشگری و صنایع‌دستی این شهرستان مجوزی در تاریخ‌های اعلامی صادر نکرده و با مدیران دفاتری که نسبت به برگزاری تورهای طبیعت‌گردی در این روزها  اقدام کنند، برابر ضوابط و مقررات برخورد خواهد شد.

درویشی بیان کرد: انتظار می‌رود تمامی دفاتر و راهنمایان مجاز طبیعت‌گردی منطقه همکاری‌ لازم را با این اداره در این خصوص داشته و در صورت مشاهده هر گونه تخلف مراتب را به اداره میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی گزارش و اطلاع دهند.

معاون اداره ورزش و جوانان خلخال هم گفت: این اداره مسئولیتی در قبال تورهای گردشگری و مسافرتی و گروه‌های کوهنوردی فاقد مجوز و گروه‌های کوهنوردی بومی و غیربومی فاقد شناسنامه و غیرمجاز ندارد.

رقیه زادمهر با اشاره به افزایش روزافزون گروه‌های کوهنوردی بومی و غیربومی فاقد شناسنامه اظهارکرد: مسئولیت وقوع حوادث در زمان فعالیت‌های کوهنوردی به عهده گردانندگان این گروه‌ها می‌باشد.

وی همچنین با بیان اینکه مجوز راه‌اندازی گروه‌های کوهنوردی در مناطق مختلف کشور تنها از طریق وزارت ورزش و جوانان در مرکز کشور امکان‌پذیر است، افزود: این شهرستان تنها دارای یک باشگاه کوهنوردی دارای مجوز از این وزارتخانه بوده که از سوی بخش خصوصی و زیر نظارت اداره ورزش و جوانان خلخال فعالیت داشته و این باشگاه نیز مجاز به صدور مجوز برای فعالیت سایر گروه‌های کوهنوردی نیست.

زادمهر با اشاره به فعالیت گروه‌های مختلف کوهنوردی و صعود این گروه‌ها به قله‌های مرتفع خلخال از جمله قلل عجم و آق‌داغ تشریح کرد: همایش سالانه صعود سراسری و خانوادگی به قله آق‌داغ خلخال و دومین قله بلند استان اردبیل امسال بلحاظ شیوع بیماری کرونا در این شهرستان برگزار نشد و در صورت عادی شدن شرایط از نظر این بیماری ، اداره ورزش و جوانان اقدام به برگزاری این همایش خواهد کرد.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=43587

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.