• امروز : دوشنبه, ۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 22 April - 2024
کل اخبار 24660
1

مخروط امنيت،در هنگام اصابت آذرخش.

  • کد خبر : 31607
  • 27 اسفند 1399 - 17:21
مخروط امنيت،در هنگام اصابت آذرخش.
بام نیوز: نقش آموزش در افزايش ضريب ايمني

استقرار در مخروط امنيت:
اگر هنگام وقوع آذرخش، در نزديكي ما يك درخت بلند و تك وجود دارد؛ مي توان از زير بخشي از آن درخت، به شيوه زير به عنوان چتر ايمني بهره جست.
بهتر است از يك سوم مياني جهت استقرار موقت استفاده نمود. نزديك شدن به يك سوم داخلي و يا يك سوم خارجي، ضريب اصابت آذرخش را به شدت افزايش مي دهد.
خروج كامل از مخروط امنيت نيز، به وضوح؛ موجبات اصابت آذرخش به فرد را فراهم مي سازد.
نقش آموزش در افزايش ضريب ايمني :
“نبايد فراموش كرد كه در ارتفاعات هميشه محاسبات قبلي درست از آب در نمي آيد. چون در كوهستان تغييرات دما و شرايط جوي شديدتر و سريع تر مي باشد، معمولا آن ها كه خود را آماده ساخته اند؛ سالم تر و موفق ترند.
“شناخت دقيق رفتار ابرهاي خطرناك، به ويژه در مناطق مرتفع و كوهستاني؛ نيازمند كسب تجربه و دانش است. تجربه و دانشي كه قدرت تصميم گيري فرد را در مواقع حساس و بحراني، تقويت كند حضور در كلاس هاي تخصصي مانند هواشناسي كوهستان و همچنين انجام مطالعه مداوم در زمينه هاي مرتبط، يكي از پيش شرط هاي كسب موفقيت مي باشد.
“در پيمايش دره ها، به ويژه دره پر شيب و بي گريزگاهي مانند اندرس (اندرسم) بايد به وضع هوا و پيش بيني سازمانهاي هواشناسي توجه داشت؛ خطر باران را جدي گرفت و به افراد شركت كننده گوشزد كرد كه برنامه مي تواند در هر لحظه لغوشود .
ارتقاي ايمني: نبايد تعريف مطلقي درباره ايمني به كار رود. ايمني وضعيتي پوياست و تنها به معني فقدان آسيب ها و خطرات نمي باشد. ارتقاي ايمني فرآيندي است كه هدف آن، اطمينان از وجود و حفظ شرايطي است كه براي دستيابي و حفظ سطح ايده آلي از ايمني مورد نياز مي باشد.پيش از حضور در طبيعت، بهتر است نسبت به شناخت خطرات پنهان و آشكار موجود در طبيعت و شيوه هاي برخورد ايمن با آن ها اقدام شود.

تهیه کننده:سید محمد حجازی.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=31607

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.