• امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل اخبار 24664
2

مزایای استفاده از چراغ‌های الکلی در کوه‌نوردی

  • کد خبر : 15186
  • 05 دی 1399 - 18:14
مزایای استفاده از چراغ‌های الکلی در کوه‌نوردی
بام نیوز:یکی از مزایای استفاده از چراغ‌های الکلی ارزان بودن نسبی این ابزار نسبت به سایر ابزار مشابهی است که مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

به گزارش پایگاه خبری بام نیوز،کوه‌نوردان و طبیعت‌گردان همواره در برنامه‌های خود برای درست کردن چای، قهوه و یا گرم کردن غذا ، ناچار به همراه داشتن و استفاده از وسایل و ابزار گرمازا هستند. استفاده از چراغ‌هایی با سوخت الکل که عمدتاً بصورت قرص‌های الکل هستند یکی از راه‌های مناسب برای تولید گرما و حرارت به مقاصد نام برده می‌باشد. برخی مزایای استفاده از چراغ‌های الکلی عبارتند از:

۱- قیمت مناسب
یکی از مزایای استفاده از چراغ‌های الکلی ارزان بودن نسبی این ابزار نسبت به سایر ابزار مشابهی است که مورد استفاده قرار می‌گیرد.

۲- سهولت در دسترسی و تهیه
سهولت در تهیه و خرید این ابزار موجب شده تا بسیاری از افراد از جمله کوه‌نوردان و جهان‌گردان از آن استفاده کنند. شما به راحتی می‌توانید این وسیله را از فروشگاه‌های ورزشی و حتی از داروخانه‌ها تهیه کنید، بنابراین امکان دسترسی به آن تقریبا در تمام دنیا وجود دارد.

۳- وزن و حجم کم
کافی است وزن چراغ‌های الکلی را با کپسول‌های بزرگ و جاگیر مقایسه کنید تا به این تفاوت فاحش پی ببرید. این ابزار به نحوی طراحی شده است تا در اغلب موارد وزن بسیار ناچیزی در حدود چندین گرم داشته باشند.

۴- ساختار ساده و عدم نیاز به تعمیر و نگهداری
چراغ‌های الکلی عمدتاً از قطعات و تکه‌های مختلف و پیچیده‌ای تشکیل نشده است تا نیاز به سَرهم کردن داشته باشند. همچنین طراحی و ساخت آنها به گونه‌ای است که نیاز به نظافت و تمیزکاری دائم ندارند.

۵- سادگی و راحتی در استفاده
قرص‌های الکلی به نحوی طراحی و ساخته شده‌اند که نیاز به هیچ ظرف خاصی برای قرار دادن و روشن کردن آنها وجود ندارد، در واقع با قرار دادن این قرص‌ها در هر محفظه‌ای مانند بطری پلاستیکی، میان چند قطعه سنگ و … می‌توان از گرمای آنها استفاده کرد.

۶- ایمنی
در مقایسه با سایر وسایل گرمازا و پخت و پز، چراغ‌های الکلی امنیت زیادی دارند. برخلاف کپسول‌ها امکان انفجار آنها وجود ندارد، همچنین به راحتی قابل خاموش کردن می‌باشند.

۷- سوخت پاک
برخلاف سایر سوخت‌ها، فرآیند تولید و استفاده از قرص‌های الکلی، فاقد مواد سمی و مضر به حال محیط زیست که در ساخت سایر سوخت‌ها مانند قرص‌های جامد هگزامین و یا کپسول‌های ایزوبوتان تولید می‌شود می‌باشد.

ترجمه: پویا سلیمانی

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=15186
  • نویسنده : مائده اسماعیلی
  • ارسال توسط :
  • منبع : باشگاه کوه‌نوردان ‌ایران

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.