• امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
کل اخبار 24678
2

مقدم: حسامی‌فرد برای صعود به ۱۴ قله بالای ۸ هزار متر جهان برنامه دارد

  • کد خبر : 85374
  • 31 فروردین 1402 - 1:53
مقدم: حسامی‌فرد برای صعود به ۱۴ قله بالای ۸ هزار متر جهان برنامه دارد
بام: دبیر فدراسیون کوهنوردی ضمن تجلیل از صعود حسامی‌فرد به قله آناپورنا گفت: او تنها بانوی ایرانی است که به ۵ قله ۸ هزار متری جهان صعود کرده است.

به گزارش بام، حسین مقدم با اشاره به صعود موفقیت آمیز افسانه حسامی‌فرد به قله ۸۰۹۱ متری آناپورنا به خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم گفت: حسامی‌فرد به عنوان نخستین بانوی ایرانی است که موفق شد قله ۸۰۹۱ متری آناپورنا در نپال را صعود کند. این کوه یکی از کوه‌های خطرناک جهان است که عظیم قیچی ساز پیش از او در سال ۱۳۹۰ صعود کرده بود.

وی افزود: حسامی‌فرد پیش از این قله کی ۲ که از سخت ترین قله‌هاست را صعود کرده بود و برای صعود ۱۴ قله ۸ هزار متری برنامه ریزی دارد.

دبیر فدراسیون کوهنوردی با اشاره به باشگاه ۸ هزار متری‌ها خاطرنشان کرد: خانم حسامی‌فرد از خوش شانس ترین و بهترین بانوانی است که موفق به صعود ۵ قله بالای ۸ هزار متری شده و اگر ۱۴ قله برتر دنیا را صعود کند می‌تواند عضو باشگاه ۸ هزار متری‌ها شود که تعداد اعضای آن کم است و در حال حاضر فقط قیچی‌ساز از ایران موفق به عضویت در این باشگاه شده است.

وی با بیان این نکته که حسامی‌فرد در جشنواره سالان برترین کوهنوردان به عنوان کوهنورد تاثیرگذار زن ایران معرفی شد و افزود: این بانوی کوهنورد اهل خراسان شمالی است و مدتی به عنوان رئیس هیئت فعالیت کرده است و با داشتن اسپانسر خوب این موفقیت‌ها را کسب کرده است و ما هم هر کمکی برای صعود و رسیدن به موفقیت‌هایش داشته باشد انجام‌ می‌دهیم. منتظر برنامه بازگشت او به ایران و گرفتن مراسم استقبال و تجلیل از او هستیم.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=85374

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.