• امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
کل اخبار 24678
3

همسایه میمیرد

  • کد خبر : 39270
  • 13 اردیبهشت 1400 - 22:41
همسایه میمیرد
بام نیوز: همنوردان گرامی ؛ بیماری‌های عفونی هوشمند نیستند ، و به صورت انتخابی به جان کسی نمی‌افتند ، و تنها رعایت پروتکلهای_بهداشتی و پرهیز از صعود‌های پرتعداد گروهی به قلل کشور می‌تواند درصد مبتلا شدن به این ویروس کشنده را کاهش دهد .

.برخورد جامعه کوهنوردی با ویروس کرونا به نوعی دچار ساده انگاری و مسامحه شده است
با شنیدن خبر درگذشت زنده یاد  حمید_ثابتی ،کوهنورد با سابقه و توانمند بواسطۂ سکتۂ ناشی از عوارض ویروس کرونا ، اهمیت سخنان کارشناسان پزشکی و پیشکسوتان کوهنوردی بیشتر به چشم آمد ، و تصور نادرست کوهنوردان ،که چون بدنی قدرتمند دارند و ریه هایشان به دلیل دریافت اکسیژن بسیار ، در برابر ویروس کرونا مقاومت بسیار بالایی .دارد ، و دچار این ویروس نخواهند شد به هم ریخت .

چیزی که باید به آن توجه کرد اینکه ویروس کرونا هنوز به قدرت تشخیص نرسیده که فرد مورد‌ نظر کوهنوردی حرفه ای ، یا فردی عادی از جامعه میباشد .

بسیاری از کوهنوردان معتقدند ، حادثه برای آنها اتفاق نمی‌افتد ، چون مراقبند و حتی بهمن و صاعقه و سقوط و کرونا … و دیگر موارد در کوهستان ، برای دیگران است ، و نه برای آنها …

همنوردان گرامی ؛ بیماری‌های عفونی هوشمند نیستند ، و به صورت انتخابی به جان کسی نمی‌افتند ، و تنها رعایت پروتکلهای_بهداشتی و پرهیز از صعود‌های پرتعداد گروهی به قلل کشور می‌تواند درصد مبتلا شدن به این ویروس کشنده را کاهش دهد .

شاید کمی تندروی باشد ، اما پناهگا‌ههای کوهنوردی در سراسر کشور ، بستر مناسبی برای شیوع این ویروس در به کام مرگ کشاندن کوهنوردان است .

اینکه بگویید : اگه به کوه نرم دیوونه می‌شم …نوعی طنز تلخ و دهن کجی به توصیه های کارشناسان است ، به گفته یکی از پزشکان ؛ یک دیوانه زنده بهتر از یک عاقل مرده است .

برنامه هایتان را امن برگزار کنید ، دیدن تصاویر گروه های کوهنوردی در شبکه های اجتماعی به تعداد بالای ۲۰ تا ۳۰ نفر ، بدون رعایت پروتکل ها و اقدامات لازم بهداشتی ، چیزی جز سهل انگاری و به استقبال مرگ رفتن نیست ، گمان نبریم که مرگ_فقط_برای_همسایه است ، خیر …

اکنون که با تدبیر دولت و نظام ، خبری از واکسن داخلی و خارجی برای عموم مردم نیست ، بهتر است مراقب جان خود و خانواده تان باشید .

 

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=39270

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.