• امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل اخبار 24664
2

هوای سیزده شهرستان کرمانشاه ناسالم شد/ «کنگاور» تنها شهرستان با هوای سالم!

  • کد خبر : 75647
  • 22 خرداد 1401 - 0:09
هوای سیزده شهرستان کرمانشاه ناسالم شد/ «کنگاور» تنها شهرستان با هوای سالم!
بام نیوز: بنابر اعلام سازمان هواشناسی و همچنین هشدار سازمان مدیریت بحران، سیزده شهرستان استان کرمانشاه در شرایط هوای ناسالم قرار گرفته است. توصیه شده که مردم فعالیت خود در بیرون منزل را کاهش دهند.

شهبازی در گفت‌وگو با خبرنگار بام نیوز در خصوص وضعیت آب و هوای استان، اظهار داشت: مدیرکل مدیریت بحران درحال حاضر فقط هوای شهرستان کنگاور در شرایط سالم است .
شهبازی ادامه داد: در صورت استمرار این شرایط و افزایش میزان ذرات گرد و غبار در هوای استان کارگروه شرایط اضطراری آلودگی هوا در استان تا اواخر وقت امروز برگزار می شود.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه تصریح کرد: در این کارگروه وضعیت کار ادارات، بانک‌ها و مراکز آموزشی برای فردا ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ تعیین و از طریق رسانه‌ها و خبرگزاری صدا وسیما به اطلاع عموم خواهد رسید.
وی با بیان اینکه شهرستان‌هایی که شاخص آلودگی آن‌ها در وضعیت هشدار و اضطرار قرار دارد، گفت: گروه‌های حساس تا حد امکان از خروج غیرضروری از منزل و تردد بی‌مورد در معابر شهری خودداری کنند و سایر افراد نیز با استفاده از ماسک مناسب و در مواقع ضروری خارج شوند و حضوردر فضای باز را به حداقل کاهش دهند.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه تصریح کرد: ورزشکاران در زمان وقوع پدیده گردوغبار در فضای باز ورزش نکنند و کوهنوردان از کوهنوردی اجتناب کنند.
شهبازی بیان کرد: مردم به پارک‌ها و پیاده روی در هوای آلوده نروند، زیرا مضرات و خطرات پیاده روی و حضور در پارک در شرایط آلودگی شدید هوا، بیش از منافع آن است.
وی ادامه داد: در صورت استفاده از خودروی شخصی با استفاده ازماسک مناسب شیشه‌ها را بالا نگهدارید و درصورت ضرورت برای خروج از منزل یا محل کار حتماً از ماسک مناسب استفاده کنید.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه گفت: در خصوص نحوه فعالیت ادارات، مدارس و بانک‌ها متعاقباً اطلاع رسانی خواهد شد.
در همنی خصوص، مدیر کل هواشناسی استان کرمانشاه هم اعلام کرد: هوای استان امروز با وزش باد نسبتاً شدید همراه با گردوخاک محلی (بخصوص در نیمه شرقی و نواحی مرکزی) پیش بینی می‌شود.
دولتشاهی افزود: تشدید وزش باد روی بیابان‌های کشور عراق، بتدریج از بعدازظهر امروز تا صبح شنبه، به تناوب سبب نفوذ گردوغبار بویژه به نواحی غربی استان خواهد شد.
وی پیش بینی کرد: در روز دوشنبه نیز مجدداً در بعضی ساعات شاهد وزش باد نسبتاً شدید همراه با گردوخاک محلی خواهیم بود.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=75647

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.