• امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل اخبار 24664
1

ويژگيهاي محل استراحت

  • کد خبر : 43319
  • 09 خرداد 1400 - 23:04
ويژگيهاي محل استراحت
بام نیوز: زمان استراحت فرصتي است براي اينكه اگر كوله شما اشكالي دارد آن را بر طرف كنيد و بند كفشها را بررسي و مرتب كنيد شيشه عينك را تميز و ديگر كارهايتان را انجام دهيد .  

در هريك تا دو ساعت پيمايش ، عمدتا نياز به دقايقي استراحت داريم تا قواي خود را تجديد كنيم و براي ادامه برنامه آماده شويم مكان استراحت بايد داراي ويژگيهاي زیر باشد :

۱- محل استراحت بايد محلي ايمن باشد و دور از ريزش سنگ ،برف و يخ ، بهمن و باد باشد .

۲- محل را طوري انتخاب كنيد كه در شيب و در مسير عبور و مرور كوهنوردان و يا محل عبور حيوانات قرار نداشته باشد .

۳- حتي المقدور از استراحت در روي يالها و خط الراسها خودداري نمائيد ، زيرا در آن مناطق باد با شدت بيشتري مي وزد و در حالیكه بدن شما گرم است و در اثر پيمايش عمل تعريق در آن انجام شده ، مي تواند منجر به گرفتگي عضلات و در پاره‏اي مواقع سرماخوردگي در ناحيه هاي مرطوب بدن گردد .

۴-براي محل استراحت مكانی را انتخاب كنيد كه جاي كافي براي همه افراد گروه داشته باشد .

۵- محل استراحت را جايي انتخاب كنيد كه چشم انداز خوبي نسبت به منطقه داشته باشد و بتوانيد از مناظر زيباي كوهستان لذت ببريد كه اين امر از نظر روحي تاثير خوبي در روند كار شما خواهد داشت .

۶- در زمان استراحت از مواد قندي و مايعات استفاده كنيد ( آب ميوه ، كمپوت ، كلوچه ، خرما ، انجير خشك ، كشمش ، آب ، ميوه های تازه و . . . ) و محيط را پاكيزه نگه داريد .

۷- زمان های استراحت را خيلي طولاني تعيين نكنيد ( مگر در مواقع و شرايط خاص )و سعي كنيد در موقع استراحت يك لباس يا روپوش مناسب بپوشيد تا بدن شما به يكباره سرد نشود .

۸-در زمان استراحت سعي كنيد كوله پشتي خود را درجايي قرار دهيد كه پشت آن رو به آفتاب قرار گيرد تا رطوبت حاصل از تعريق بدن شما در آن قسمت توسط گرماي خورشيد از بين برود .

۹- در مواقع استراحت زماني كه دركوله پشتي را باز مي كنيد حتما بعد از برداشتن و يا قرار دادن لوازم در كوله ، درب كوله خود را ببنديد تا جانوران موذي داخل كوله شما نروند و مشكلاتي را براي شما فراهم نكنند .

۱۰- چنانچه مي خواهيد از منطقه عكاسي و يا فيلمبرداري كنيد اين كار را در زمان استراحت انجام دهيد تا در موقع اجراي برنامه زمان را از دست ندهيد .

۱۱- زمان استراحت فرصتي است براي اينكه اگر كوله شما اشكالي دارد آن را بر طرف كنيد و بند كفشها را بررسي و مرتب كنيد شيشه عينك را تميز و ديگر كارهايتان را انجام دهيد .

سعي كنيد قبل از تاريكي هوا برنامه را به پايان برسانيد .

هنگام پايين آمدن از كوه همانند بالا رفتن به استراحت و مصرف موادغذایی قندي و نشاسته و مايعات نياز داريد . زماني را براي آن در نظر بگيريد .

 

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=43319

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.