• امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل اخبار 24664
1

چگونه کوله پشتی خود را به بهترین شکل برای کوهنوردی ببندیم/بخش دوم

  • کد خبر : 40695
  • 21 اردیبهشت 1400 - 22:26
چگونه کوله پشتی خود را به بهترین شکل برای کوهنوردی ببندیم/بخش دوم
بام نیوز: چه چیزی بدتر از جا دادن کت های بارانی خیس خود کنار دیگر تجهیزات است ؟ جواب این سوال را در ” بارندگی های شدید ” جستجو کنید . شما می توانید خیلی راحت با استفاده از کیسه های جلویی در کوله پشتی خود ، این مشکلات را رفع کنید .

بیستم اردیبهشت سال ۹۶ در جریان صعود تاریخی کوهنوردان ایرانی به قله های اورست و لوتسه، كوهنوردان ایرانی حاضر در بیس کمپ اورست با برگزاری جشن تولد از زحمات پزشک تیم قدردانی کردند. با این که کوله پشتی ها از نظر طراحی و یا شرکت سازنده ، ممکن است کمی با هم فرق داشته باشند ، اما اکثر کوله پشتی ها ، دارای امکانات مشترکی هستند که به شما کمک می کنند تا تجهیزات خود را به شکل صحیح در داخل آن ، سازماندهی کنید . بعضی از این امکانات از تقسیم درست وزن در داخل کوله پشتی برای تعادل و همچنین دسترسی سریع تر به تجهیزات تا طراحی جیب های بیشتر را شامل می شوند که کمک بسزایی در صعود و استفاده ی کاربردی از کوله پشتی شما دارد .
بالاترین قسمت کوله پشتی را که معمولا با یک زیپ باز و بسته می شود و با گنجایشی زیاد ، به محلی سریع برای دسترسی به تجهیزات تبدیل شده است را ،” مغز کوله پشتی ” می نامیم . این قسمت، بهترین مکان برای جاسازی فشرده است . معمولا خوراکی ها ، تجهیزات جهت یابی و هد لامپ ها را در این محل قرار می دهند . با استفاده ی صحیح از این قسمت کوله پشتی خود ، نه تنها زمان توقف شما کمتر می شود ، بلکه دسترسی راحت و بهتری نسبت به خوراکی های خود در کوله پشتی دارید .

کیسه های جلویی :

چه چیزی بدتر از جا دادن کت های بارانی خیس خود کنار دیگر تجهیزات است ؟ جواب این سوال را در ” بارندگی های شدید ” جستجو کنید . شما می توانید خیلی راحت با استفاده از کیسه های جلویی در کوله پشتی خود ، این مشکلات را رفع کنید .

کیسه های جلویی ، گاها به نام ” کیسه های کانگورو ” نیز شناخته می شوند . این کیسه ها که حالت کشسانی نیز دارند به شما اجازه می دهند تا سریعا به آیتم هایی که در آن جا داده اید، دسترسی پیدا کنید . بعضی کوله پشتی ها ، ممکن است آن را با یک جیب زیپ دار عوض کرده باشند ، در هر دو حالت ، این قسمت را مثل جیب های مخصوص بارانی خود در نظر بگیرید . از جاسازی تجهیزات سنگین در آن به شدت خودداری کنید زیرا ممکن است تعادل شما را در مسیر، کاهش دهد .

 

 

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=40695

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.