• امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
کل اخبار 24678
0

کرمانشاه در وضعیت «بنفش»؛ مردم خاک می‌خورند

  • کد خبر : 86588
  • 28 خرداد 1402 - 21:28
کرمانشاه در وضعیت «بنفش»؛ مردم خاک می‌خورند
بام: مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه گفت: هوای اکثر شهرهای کرمانشاه، به دلیل وجود ریزگردها در وضعیت هشدار قرار دارد.

به گزارش بام، براساس آخرین تحلیل از داده‌های هواشناسی، هوای استان تا اواخر هفته، غالبا صاف در بعضی ساعات همراه با وزش باد خواهد بود.

وزش باد تا روز دوشنبه، سبب نفوذ غبار به‌خصوص به نیمه غربی استان شود. این احتمال مطابق معمول برای مناطق مرزی بیشتر به نظر می‌رسد.

هم‌اکنون به نفوذ ریزگردها به جو استان شاهد کاهش کیفیت هوا در مناطقی از استان هستیم، آنگونه که شاخص کیفی هوا تا ساعت هفت صبح امروز برای ایستگاه شهر کرمانشاه عدد ۲۰۴ اعلام شده که وضعیت بنفش و هشدار را نشان می‌دهد.

احد جلیلیان، مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه در این رابطه، گفت: هوای اکثر شهرهای کرمانشاه، به دلیل وجود ریزگردها در وضعیت هشدار قرار دارد.

وی عدد شاخص کیفی هوا در ایستگاه اسلام آبادغرب را ۱۶۷، در ایستگاه‌های قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلانغرب را ۱۶۴ اعلام کرد و گفت: در این شهر‌ها وضعیت قرمز و هشدار را داریم.

مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه گفت: عدد شاخص کیفی هوا ایستگاه پاوه با عدد شاخص ۹۸ و ایستگاه کنگاور با عدد شاخص ۹۱ در شرایط استاندارد قرار دارند.

وی گفت: شاخص آلودگی از ۰ تا ۵۰ هوای پاک، از ۵۰ تا ۱۰۰ هوای سالم، از ۱۰۰ الی ۱۵۰ هوای ناسالم برای گروه‌های حساس بوده و هم‌چنین از ۱۵۰ الی ۲۰۰ نیز بیانگر ناسالم بودن هوا برای تمامی گروه‌ها و شاخص آلودگی بیش از ۲۰۰ نیز وضعیت بحرانی آلودگی هوا را نشان می‌دهد.

جلیلیان با بیان اینکه کانون این غبارها منشأ داخلی ندارد و از کشور همسایه است، گفت: شهر کرمانشاه بیشتر از نقاط دیگر استان درگیر آلودگی شد و به وضعیت بحرانی رسید.

دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه توصیه کرد، در شهر کرمانشاه که وضعیت بحرانی دارد تمامی افراد به ویژه افراد حساس شامل سالمندان، مادران باردار، کودکان و افراد دارای سابقه بیماری قلبی عروقی و تنفسی از منزل خارج نشوند.

در شهرهای با وضعیت هشدار، گروه‌های حساس تا حد امکان از خروج غیرضروری از منزل و تردد بی‌مورد در معابر شهری خودداری کنند. سایر افراد نیز با استفاده از ماسک‌مناسب و در مواقع ضروری خارج شوند و حضور در فضای باز را به حداقل کاهش دهند.

ورزشکاران در زمان وقوع پدیده گردوغبار، در فضای باز ورزش نکنند و کوهنوردان از کوهنوردی اجتناب کنند.

حضور در پارک‌ها و پیاده‌روی در شرایط آلودگی و گردوغبار، صورت نگیرد. چرا که مضرات و خطرات پیاده‌روی و حضور در پارک در شرایط آلودگی شدید هوا، بیش از منافع آن است.

تردد خودروهای شخصی کاهش یابد و در صورت استفاده از خودرو ضمن استفاده از ماسک مناسب، شیشه ها را بالا نگهدارید.

درصورت لزوم به خروج از منزل یا محل کار، حتما از ماسک  مناسب استفاده کنید. ماسک مناسب در این شرایط ماسک n۹۵ یا ماسک (ffp۲،ffp۳) است.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=86588

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.