• امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل اخبار 24664
1

کوهنوردان به خرس قهوه‌ای در سبلان نزدیک نشوند

  • کد خبر : 77232
  • 28 تیر 1401 - 20:49
کوهنوردان به خرس قهوه‌ای در سبلان نزدیک نشوند
بام: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل از گردشگران و کوهنوردان خواست هنگام حضور در کوه سبلان از نزدیک شدن به خرس قهوه‌ای و توله‌هایش خودداری کنند.

به گزارش پایگاه خبری بام، حسن قاسم‌پور ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: گردشگران و کوهنوردان هنگام حضور در کوه سبلان از نزدیک شدن به خرس قهوه‌ای و توله‌هایش خودداری کنند چراکه این‌کار می‌تواند خطراتی را به دنبال داشته باشد.

وی با بیان این‌که اخیرا کوهنوردان تصاویری در فضای مجازی از ۳ قلاده خرس قهوه‌ای «یک قلاده خرس مادر و ۲ قلاده توله خرس» در پناهگاه سبلان و محل اسکان کوهنوردان منتشر کردند، افزود: این تصاویر نگرانی‌هایی برای فعالان حوزه محیط زیست و حیات وحش را در پی داشته است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل تصریح کرد: مسافران، کوهنوردان و گردشگران هنگام حضور در طبیعت از هرگونه تغذیه دستی و غذا دادن به حیات وحش جدا خودداری کرده و از ثبت عکس و فیلم از حیوانات یا توله‌های آنان پرهیز کنند.

قاسم‌پور ادامه داد: چراکه این اقدامات، باعث بروز مشکل و افزایش احتمال حمله‌ور شدن حیوان برای دفاع از توله‌ها و دفع خطر از خود می‌شود.

وی افزود: بهترین کمک مردم به محیط زیست و حیات وحش، احترام به طبیعت و توجه به توصیه‌های کارشناسی از قبیل عدم رهاسازی زباله در طبیعت، عدم تغذیه دستی حیوانات، عدم نزدیک شدن و لمس حیوانات، عدم آزار و اذیت توله‌های حیوان، عدم حضور در زیستگاه‌های حیوانات و هماهنگی کامل با ادارات حفاظت محیط زیست و محیط‌بانی‌ها است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل بیان کرد: یگان حفاظت شهرستان مشگین‌شهر و اکیپ‌های کمکی اعم از کارشناس و محیط‌بان از مرکز استان به‌صورت مداوم و شبانه‌روزی در منطقه حضور دارند.

قاسم‌پور گفت: آموزش‌های چهره به چهره در راستای فرهنگ‌سازی و مدیریت پسماند پناهگاه، جمع‌آوری و انتقال زباله به سایت‌های دفن جزو برنامه‌ها بوده و کمک گرفتن از فعالان و طرفداران محیط زیست برای فرهنگ سازی و تبیین موضوع برای کوهنوردان، تهیه بنر، گزارش خبری و بسته‌های آموزشی و ترویجی از جمله اقدامات این اداره کل در این راستا است.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=77232

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.