• امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل اخبار 24664
1

کوهنوردی فراتر از ورزش/قسمت آخر

  • کد خبر : 39100
  • 12 اردیبهشت 1400 - 22:47
کوهنوردی فراتر از ورزش/قسمت آخر
بام نیوز: هنوز به استعدادهای اقلیمی و بستری توسعه ورزش کوهنوردی توجه چندانی نشده و در اساس ذهنیت اغلب مسئولان یا برنامه ریزان توسعه ورزش، خالی از این مهم بوده است.

من این امکان را داشته ام که با قرار گرفتن در موقعیت های فوق العاده، نگاهی به گوشه های پنهان ضمیر باطنی ام داشته باشم، من برای خودم اینگونه فکر می کنم تا جایی که هر چیزی را یک هدیه در نظر می گیرم، ترس از مرگ قدرت زیادی ندارد، اما من به شدت از زندگی ام دفاع می کنم.
از اینرو انسان به جهت تمرین و ممارست با عوارض کوهستان و نیز پیمودن مسیرهای طولانی برای رسیدن به هدف و بلندای قله منجر به ورزیدگی و تعریق اندامها شده، لذا در مناسبات و ساختار جامعه اغلب کارشناسان در خصوص کوهنوردی به عنوان یک رشته ورزشی اتفاق نظر دارند.
براستی ورزش کوهنوردی مقبولیت و فراگیری ملی یافته است دریغ و شگفت آن است که در کشور پهناور و کوهستانی ایران با جمعیت زیاد و جوانی که دارد، هنوز به استعدادهای اقلیمی و بستری توسعه ورزش کوهنوردی توجه چندانی نشده و در اساس ذهنیت اغلب مسئولان یا برنامه ریزان توسعه ورزش، خالی از این مهم بوده است .
به این خاطر کوهنوردی به عنوان سبکی از زندگی و کلمه نام آشنا برای انسان خاطره ساز و در تار پود حیات عجین شده است.
اگر چه عملکرد ظاهر انسان گاها تبلور اندیشه های درون است، ولی همواره واکنش های ذهنی و اعتقادی انسان برای دیگران دست نیافتنی و میسر نمی گردد، لذا آنچه بیان شد بخشی از تصورات ذهنی و شخصی بوده که نظر نگارنده نیز مستثناء از آن نیست.

ولفگانگ گولیچ

 

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=39100

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.