• امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
کل اخبار 24660
4

گزارش صعود باشگاه شیراز جوان به قله گشتاسب

  • کد خبر : 23236
  • 16 بهمن 1399 - 11:34
گزارش صعود باشگاه شیراز جوان به قله گشتاسب
گزارش صعود باشگاه شیراز جوان به قله گشتاسب

به نام خدا
موضوع:گزارش صعود قله گشتاسب کوهنجان
نوع برنامه : پژوهشی
سرپرست برنامه :جناب آقای غرقی
محل: فارس .سروستان
ارتفاع:حدودا ۲۸۰۰ متر
مختصات نقطه شروع برنامه :N2906’05.0” E05257’29.29” 0
مسیر پیمایش:۱۲km
منطقه و راه دسترسی قله گشتاسب حد واسط شهر کوهنجان ، جاده خاکی منتهی به منطقه اکبر آباد کوار.
گشتاسب بلندترین کوه دشت سروستان (با ارتفاع حدود ۲۸۰۰متر) واقع در استان فارس

گزارش برنامه
طبق هماهنگی های انجام شده با سرپرت محترم برنامه جناب آقای غرقی جهت سوار شدن به مینی بوس ساعت ۶ صبح روز جمعه مورخ ۱۳۹۹/۱۱/۱۱ روبروی درب پارک خلدبرین حاضر شدیم با تکمیل شدن نفرات در ساعت ۶:۱۰ به سمت مقصد حرکت کردیم بعد از توقف کوتاهی در مسیر برای صرف صبحانه در ساعت ۸:۳۰ به محل شروع پیمایش رسیدیم با هماهنگی سرپرست با سرقدمی استاد زره پوش پیمایش به سمت قله را آغاز کردیم ابتدای مسیر شیب نسبتا ملایم و پوشیده از علف و خار های خشک بود که زیبایی منطقه را دوچندان کرده بود در این میان درختان پسته کوهی .ارژن و….. به چشم میخورد شرایط جوی هوا پایدار بود. رفته رفته با نزدیک شدن به قله چالشها بیشتر و بیشتر میشد ، شیب زیاد و مسیر گرده ای زیر قله ادامه صعود را دشوار کرده بود استراحت های کوتاهی برای خوردن میوه و تنقلات درطول مسیر داشتیم در نهایت ساعت ۱۴:۰۰ به ارتفاع ۲۵۹۵ متری رسیدیم حدودا ۲۰۰ متر مانده بود به قله که تصمیم به این شد که استاد زره پوش به همراه جناب آقای صادقی برای مسیر یابی کمی از گروه زودتر حرکت کنند حدودا ۱۵ دقیقه گذشته بود که مسیر مورد نظر پیدا شد . با توجه قانون ساعت ۱۴ (در پایان گزارش توضیح مختصری داده میشود) سرپرست محترم تصمیم به بازگشت گروه به سمت پایین گرفتند .حدودا ساعت ۱۴:۳۰ دقیقه حرکت به سمت پایین آغاز کردیم .بعد از پیمایش حدود ۳۰۰ متر در ساعت ۱۵:۴۵ در منطقه ای بسیار زیبا و بکر نهار را صرف کردیم بعد از استراحتی کوتاه مجددا به مسیر ادامه دادیدم و در نهایت در ساعت ۱۸ به محل قرار مینی بوس رسیدیم و به سمت شیراز حرکت کردیم.
(قانون ساعت ۱۴)

قانون ساعت ۱۴ جزو قوانین نانوشته کوه و کوهنوردی است و مانند بسیاری از قوانین مشابه عمل کردن یا نکردن به آن بستگی به خود کوهنورد دارد. گرچه در بیشتر مواقع نادیده گرفتن این قوانین مشکلی به همراه ندارد، اما به طور کل رعایتش می تواند بسیاری از دردسرهای پیش رو را منتفی نماید.

بر اساس قانون ساعت ۱۴ کوهنوردان ملزم هستند از هر جای مسیر که قرار دارند، حتی نزدیک ترین فاصله تا قله به سمت کمپ آخر خود باز گردند. این قانون فصل و ماه نمی شناسد، ارتفاع قله چندان در تغییر آن موثر نیست و برای کم تجربه و با تجربه یکسان است.
تهیه گزارش  توسط جناب  آقای گودرزی انجام گردید، با سپاس از ایشان

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=23236

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 1
  1. درود و خدا قوت به این همنوردان پرتوان

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.