ساعت ۹شب چهارشنبه۱۱اردیبهشت ۱۳۹۸ از ترمینال غرب به سمت شهر تکاب به راه افتادیم، ۶صبح تکاب بودیم، با مینی بوس از مسیر۴۰کیلومتری روستای #اوغول_بیگ به روستای بابانظر و سپس به #روستای_قراولخانه رفتیم.
آقای نوبخت ترابی راهنمای محلی از ما استقبال نمود و به یک مدرسه که اتاقی برای اسکان داشت رفتیم.اسم این مکان #کمپ_کوهنوردی_افلاکی بود،#استاد_افلاکی هیمالیانورد از همین خطه و روستای آق بلاغ هستند، پس از صرف صبحانه و تعویض لباس ساعت ۸:۰۰ کوهپیمایی را از کنار رودخانه به سمت یال غربی دره شروع کردیم، در مسیر گلهای بهاری روییده بود، برف در حال ذوب شدن بود و گام برداری ما را کمی آهسته تر کرد، از ارتفاع ۳۰۰۰متر برفکوبی داشتیم چون ظاهرا در سال جدید ما گروه دوم بودیم که صعود میکردیم.دیوارهای #قلعه_بلقیس را که برف پوشانده بود از دور هم مشخص بودند، با سرپرستی آقا مجید دلنوا @delnava.majid و همراهی اعضای باشگاه#باشگاه_کوهنوردی_سلام_همنورد ساعت ۱۲:۳۰ بر روی قله بودیم، پس از تهیه عکس و فیلم فرود در ساعت ۱۳:۰۰ آغاز شد، هوای آن روز صاف و گاهی ابری با وزش ملایم باد بود.
پس از استراحتی کوتاه در مسیر بازگشت برنامه راس ساعت ۱۶:۰۰با رسیدن به روستای قراولخانه پایان یافت. پس از ناهار و استراحت به مکانهای دیدنی منطقه رفتیم.

برخي نکات برنامه:
📍📍📍
چشمه کوچکی بر یال جنوب غربی وجود داشت اما آب منطقه املاح زیادی دارد و راهنما توصیه کرد استفاده نشود
هنوز برف سنگینی زیر قله وجود داشت
سنگ ها وقتی گرم میشوند برفهای اطرافشان ذوب میشود در حالیکه روی سطح برف چیزی مشخص نیست پا که میگذاری فرو میروی پس بهتره از سنگها کمی فاصله بگیریم و روی برف عبور کنیم.