• امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل اخبار 24664
1

گزارش صعود به قله ۴۰۴۰ شاهانکوه

  • کد خبر : 24293
  • 19 بهمن 1399 - 13:15
گزارش صعود به قله ۴۰۴۰ شاهانکوه
گزارش صعود به قله 4040 شاهانکوه

پس از هماهنگیهای لازم ا اعضاء باشگاه و بررسی شرایط قله شاهانکوه صعود به این قله برای  روز جمعه ۹ مهرماه برنامه ریزی گردید.

روز جمعه ساعت ۴ صبح گروه با یکدستگاه پژو همراه با ۴ نفر سرنشین به طرف فریدونشهر حرکت کرد و در ساعت ۵:۳۰ در شهر تیران پس از صرف صبحانه و اقامه نماز صبح مجددا به طرف مقصد مورد نظر حرکت کردیم و پس از گذشتن از شهر فریدون شهر ، سیبک ، نهضت آباد ، سرداب پائین می رسیم به روستای سرد آب بالا قبل از ورود به روستای سرداب بالا پلی سنگی بر روی رودخانه زده شده که حدود ۲۰۰ متر قبل از پل جاده ای خاکی سمت راست می باشد که با ورود به آن و طی مسافتی حدود ۱۵ دقیقه می رسیم به ورودی منطقه که با زنجیر  مسدود می باشد تا از ورود تخریبگران محیط زیست جلوگیری شود .

پس از پارک خودرو و بستن کوله ها راهی مسیر شدیم همین جاده خاکی را ادامه می دهیم تا به خانه ای در انتهای جاده می رسیم که محل اسکان عشایر در این منطقه می باشد در سمت راست خانه جاده ای مالرو به طرف کوهستان وجود دارد که تا پایان این جاده را ادامه می دهیم تا به دره ای که بین دو کوه قرار دارد برسیم منطقه عمدتا پوشیده از گیاهان تیغدار است که حرکت را کمی دشوار می کند با ورود به دره مسیر شیب تندی پیدا می کند و برخی جاها باید دست به سنگ شد ، پس از عبور از دره و رسیدن به بالای آن قله شاهان کوه نمایان می شود از اینجا با حدود ۲ ساعت دیگر کوهپیمایی میتوان بر روی قله قرار گرفت . مسیر کمی سخت است و بهتر است نفرات انتخابی برای صعود به این قله از آمادگی کافی برخوردار باشند . همچنین در طول مسیر در این فصل سال هبچ آبی وجود ندارد و بهتر است همراه خود حداقل هر نفر ۲ لیتر آب داشته باشد

صعود به این قله در ساعت ۱۲:۳۰ به پایان رسید و گروه پس از صرف ناهار به سمت پایین حرکت نمود و در ساعت ۲۰:۰۰ با رسیدن  به اصفهان برنامه پایان یافت .

نفرات شرکت کننده در این برنامه عبارتند از :

۱-                                    حسین داوری

۲-                                    مهدی طاهری

۳-                                    مسعود محقق پور

۴-                                    نادر داوری

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=24293

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.