• امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل اخبار 24664
3

گزارش صعود قله ی «سن بران» و بازدید از آبشارهای «بیشه» و «آب سفید»

  • کد خبر : 22809
  • 14 بهمن 1399 - 21:46
گزارش صعود قله ی «سن بران» و بازدید از آبشارهای «بیشه» و «آب سفید»

گزارش صعود به قله ی «سن بران» و بازدید از آبشارهای «بیشه» و «آب سفید»
لرستان – ازنا و دورود
گروه کوهنوردی مهر مرودشت
۱۴ تا ۱۷ خردادماه ۱۳۹۲

جغرافیای استان :

نقشه ی استان لرستان

 

استان لرستان یکی از استان‌های غربی ایران است که با قرار گرفتن در فاصله ی بین عرض های جغرافیایی ۳۲ درجه و ۴۵ دقیقه تا ۳۴ درجه و ۲۴ دقیقه ی شمالی و طول های جغرافیایی ۴۶ درجه و ۵۲ دقیقه تا ۵۰ درجه و ۰۲ دقیقه ی شرقی، ۲۸۲۹۴ کیلومتر مربع مساحت داشته و با مرکزیت خرم‌آباد، سرزمینی کوهستانی به شمار می رود که غیر از چند دشت محدود، سراسر آن را کوههای زاگرس در بر گرفته است. قله ی سن بران در اشترانکوه با ۴۱۰۰ متر ارتفاع بلندترین نقطه استان واقع در شهرستان ازنا، و پست ترین نقطه آن در جنوبی ترین ناحیه استان واقع شده و حدود ۵۰۰ متر از سطح دریا ارتفاع دارد.

لرستان از شمال با استان‌های همدان و مرکزی، از شرق با استان اصفهان، از جنوب با خوزستان و از غرب با استان‌های کرمانشاه و ایلام همسایه‌ است. همچنین این استان از طریق باریکه‌ای در سمت جنوب شرقی دارای مرز بسیار کوتاهی با استان چهارمحال و بختیاری است. لرستان ۳۶۳ کیلومتر از تهران فاصله دارد.

آب و هوا :

لرستان به لحاظ اقلیم و هواشناسی یک استان چهار فصل است و دارای آب وهوای متنوعی است، این تنوع از شمال به جنوب و از شرق به غرب کاملا محسوس است. زمستان هنگامی که در شمال لرستان برف و کولاک ادامه دارد قسمتهای جنوبی آن دارای هوایی مطبوع و بارانی است. اختلاف ثبت شده در شهرهای استان لرستان بین حداکثر و حداقل مطلق دما بیش از ۸۰ درجه سانتیگراد است. حداکثر دمای ثبت شده ۴۷/۴ درجه ی سانتیگراد وحداقل دمای مطلق ثبت شده ۳۵- درجه ی سانتیگراد است.

استان لرستان با بارش میانگین سالانه ۵۵۰ تا ۶۰۰ میلی متر بعد از استانهای گیلان و مازندران سومین استان از نظر بارندگی در کشور است.

بطور کلی در استان لرستان سه ناحیه مشخص آب و هوایی سرد کوهستانی، متعدل مرکزی و گرم جنوبی وجود دارد.

 

گونه های گیاهی و جانوری لرستان :

در استان لرستان تا کنون بیش از ۱۸۰۰ گونه گیاهی شناسا یی، گزارش و ثبت شده که تعداد بسیاری از آنها بومی، آندمیک و خاص استان میباشند، همچنین۵۲۱ گونه پرنده، ۴۲ گونه پستاندار، ۵۰ گونه خزنده، ۵ گونه دوزیست و حدود ۲۰ گونه ماهی در رودخانه ها، تالاب ها و دریاچه های کوهستانی شناسایی و ثبت شده است.

از مهمترین این گونه ها میتوان گیاهانی چون بلوط، بنه، ارس و پرندگانی نظیر انواع پرندگان شکاری، کبک دری و حیواناتی مانند خرس قهوه ای، پلنگ، کل و بز کوهی، قوچ و میش و آبزیانی و دوزیستانی مثال ماهیان کور غار و سمندر لرستانی را نام برد.

 

دیگر اطلاعات :

 بر اساس سرشماری سال ۱۳۸۵ این استان بیش از ۱۷۵۴۰۰۰ نفر جمعیت دارد که مردم آنرا طایفه‌ها و تیره‌هایی از قوم ایرانی لر و لک تشکیل می‌دهند. مردم لرستان به گویش لری خرم آبادی،لری بختیاری و زبان لکی ٫ فارسی تکلم می‌کنند.

این استان با داشتن جاذبه های طبیعی بسیار زیاد و زیبا که در این مبحث نمی گنجد، از زیباترین استانهای ایران به شمار می رود و سالانه میزبان گردشگران بسیاری از سراسر ایران است. 

 

 

مشخصات برنامه :

نوع برنامه : صعود قله و بازدید از آبشار

سطح برنامه : نیمه سنگین

مقصد : شهرستان دورود – روستای بیدستانه

تاریخ برنامه : ۱۴ لغــــایت ۱۳۹۲٫۰۳٫۱۷

زمان برنامه : ۴ روز

تعداد  شرکت کنندگان: ۱۴ نفر

سرپرست: آقای علی اکبر فلاحی

مسئول فنی :  محسن نصیری اکبر آبادی

دیگر اعضا :

بانوان : نادره صفری – لیلا فریدونی – سمیه اله یاری

آقایان : کاظم زارع – محمد قلی نیکو – بیژن نجاتی – کاوس همایون –

شاپور زارع – مهرداد فلاح – اسماعیل رحمتی پور – افشین دهقان – احسان شیاری

دسترسی به آب : چشمه های فصلی و دائم واقع در مسیر

مسیر صعود به قله ی سن بران : روستای بیدستانه – دره کبوتری – جانپناه گل گل – یال گرده ماهی – چال کبود – دهلیز شرقی

وضعیت آب و هوا : روز اول و تا ارتفاع ۲۵۰۰ متر بسیار غبارآلود و پس از آن کاملا صاف، همراه با وزش خفیف باد

پوشش گیاهی : تا ارتفاع ۳۰۰۰ متری بسیار غنی متشکل از درختچه ها و بوته ها و بالاتر از آن تقریبا بدون پوشش

شرح برنامه :

برنامه ریزی :

پس از اجرای برنامه ی صعود به قله ی بل اقلید که در تاریخ دوم و سوم خرداد ماه ۹۲ توسط گروه کوهنوردی مهر مرودشت و تحت عنوان برنامه ی آمادگی اشترانکوه اجرا شد، در روزهای دوشنبه مورخ ۱۳۹۲٫۰۳٫۰۶ و شنبه مورخ ۱۳۹۲٫۰۳٫۱۱ دو جلسه جهت برنامه ریزی برنامه ی اشترانکوه برگزار شد که طی جلسه ی اول اجرای برنامه، و پس از قطعی شدن اجرای آن، طی جلسه ی دوم که تحت عنوان جلسه ی هماهنگی برنامه ی اشترانکوه بود، جزییات برنامه مورد بررسی قرار گرفت که طی این جلسه یازده تن از آقایان بعلاوه ی سه تن از بانوان آمادگی خود را جهت حضور در این برنامه ابراز داشتند و یکی دیگر از همنوردان از حضور خود را به اتفاق همسر، فرزند و برادر همسرش و بوسیله ی خودرو شخصی در منطقه به امید همراهی با تیم تا هر کجا که در توانشان باشد،  خهبر داد و همچنین نحوه ی اجرای برنامه مورد بررسی قرار گرفت که مقرر شد در ساعت ۲۴ روز دوشنبه مورخ ۱۳۹۲٫۰۳٫۱۳ حرکت از مرودشت را به این امید که تا قبل از ظهر و یا نهایتا ظهر روز سه شنبه به مقصد برسیم آغاز کنیم و در نیمه ی دوم روز سه شنبه خود را تا چالکبود رسانده و در روز چهارشنبه به دو گروه تقسیم شویم که گروه اول با کوله ی سنگین خط الراس چالکبود را که شامل سه قله ی سن بران، گل گهر و گل گل میشد صعود نموده و از آن از مسیر قیف به دریاچه ی گهر فرود آیند و گروه دوم که تا سن بران گروه اول را میبایست همراهی کند بلافاصله به چالکبود بازگشته و در ادامه به جانپناه گل گل و در نهایت تا ساعات پایانی روز خود را به بیدستانه برسانند و پس از آن خود را به ابتدای مسیر گهر رسانیده شب دوم را آنجا بگذرانند و صبح روز پنجشنبه به تیم اول در کنار دریاچه ی گهر رسانده و پس از بازدید، در بعد از ظهر همان روز با هم به دورود بازگشته پس از گذراندن شب سوم در صبح روز جمعه بازگشت به سوی مرودشت را در پیش گیرند.

 

حرکت از مرودشت به سمت ازنا (اولین دقایق بامداد سه شنبه مورخ ۱۳۹۲٫۰۳٫۱۴) :

در حالی که از تجربیات به دست آمده از اجراهای قبلی برنامه ی اشترانکوه، ساعت ۲۴ ساعت مناسبی جهت شروع این برنامه به نظر نمی رسید، ولی از آنجا که برنامه ریزی بر این اساس بود، در روز دوشنبه مورخ ۱۳۹۲٫۰۳٫۱۳ در ساعت مذکور به اتفاق دیگر همنوردان که در خیابان اصلی مرودشت منتظر سرویس بودند برنامه را آغاز کرده و پس از توقفی که در مقابل ایستگاه مینی بوسهای مرودشت-شیراز جهت صحبتهای نهایی سرپرست و چیدن کوله ها روی باربند داشتیم، در حدود ساعت ۰۱:۰۰ بامداد روز سه شنبه مورخ ۱۳۹۲٫۰۳٫۱۴ حرکت خود به سمت استان لرستان را از مسیر امام زاده اسماعیل به اقلید و از آنجا به آباده و اصفهان در پیش گرفتیم.

در حالی که مسیر اصلی شیراز اصفهان مسیر مناسبتری جهت این منظور به نظر میرسید ولی از آنجا که راننده حق بیش از ۹ساعت رانندگی در شبانه روز را نداشت و راننده ی کمکی هم همراه ایشان نبود و مسیر ما هم بیشتر از این زمان به طول می انجامید، مجبور به انتخاب مسیر امام زاده به اقلید شدیم تا پلیس راه سعادت شهر را دور زده و اولین ثبت ساعت را در پلیس راه آباده انجام دهیم به این امید که از آنجا تا الیگودرز را در کمتر از ۹ ساعت طی کنیم. و نزدیکی چند کیلومتری مسیر را در برابر بیمه نبودنمان طی این مسیر توجیهی برای خود ساختیم تا قانعمان کند.

در ادامه در ساعت ۰۴:۴۰ تا ۰۵:۰۰ در روستای بیدک در مسجدی به اقامه ی نماز پرداخته و پس از آن در ساعت ۰۸:۰۰ در شهر جدید بهارستان اصفهان در قسمتی از یک پارک به صرف صبحانه پرداختیم و پس از ۴۵ دقیقه حرکت خود را ادامه داده و با عبور از پلیس راه نجف آباد-شهرکرد در ساعت ۰۹:۳۰، نهایتا در ساعت ۱۳:۰۰ به الیگودرز و در ساعت ۱۳:۳۰ به روستای دربند که بر سر تقاطع مسیر فرعی اشترانکوه واقع شده رسیدیم و پس از توقفی نیم ساعته جهت استراحت و نماز و خرید مایحتاج، مسیر خود را ادامه داده و در ساعت ۰۲:۲۰ به روستای بیدستانه رسیدیم.

نکته : قبل از رسیدن به پایان روستای دربند باید مسیر را از فرعی خاکی واضحی که در سمت راست قرار دارد ادامه داده و با گذر از زیر ریل راه آهن(که از رو هم قابل عبور است) مسیر آسفالته را در پیش گرفت تا در ادامه به روستای تیان و پس از آن به روستای بیدستانه رسید.

 

کوله ها را پایین آورده و طی زمان نسبتا طولانی یک ساعت و چهل و پنج دقیقه ای و در زیر سایه ی چند درخت به اتفاق دوستانمان که با خودرو شخصی و کمی قبل از ما به آنجا رسیده بودند، به صرف ناهار پرداختیم ودر نهایت با گذاشتن وسایل اضافی در مینی بوس آماده ی کوهپیمایی شدیم.

آغاز حرکت از مرودشت

 

ورود به روستای بیدستانه

 

آغاز کوهپیمایی (بعد از ظهر سه شنبه مورخ ۱۳۹۲٫۰۳٫۱۴) :

راس ساعت ۱۶:۰۵ تمامی دوستان در ابتدای دره ی کبوتری که در امتداد دره ایست که بیدستانه در آن واقع شده است، به صف بودند که پس از گرفتن چند عکس حرکت از همین دره را آغاز کردیم.

در طول مسیر ضمن آب گل آلودی که در کف دره جاری بود یک چشمه ی کوچک نیز در پهلوی سمت راست دره وجود داشت که آب تمیز و گوارای آن چند دقیقه ای دوستان را جهت استفاده و برداشت معطل خود کرد.

پس از گذشت یک و نیم ساعت، به یک دوراهی رسیدیم که مسیر مقابل در امتداد مسیر قبلی، با پاکوبی واضح و بدون آب بود و مسیر دیگر با زاویه ای تقریبا ۹۰ درجه ای در سمت چپ مسیر قبلی قرار داشت که آب جاری در کف دره نیز از این دره می آمد و در اطرافش صخره هایی زیبا به چشم میخورد.

کمی استراحت کرده و ضمن اینکه آقای افشین دهقان مسیر برگشت را جهت همراهی آقای کریمی و همسر و فرزندشان که کمی عقبتر در حال آمدن بودند، در پیش گرفتند، برادر خانم ایشان هم در همان نقطه مانده و من به اتفاق دیگر دوستان حرکت خود را در دره ی سمت چپ ادامه داده و پس از گذشت حدود ۲۰ دقیقه شیب دره را رد کرده و با ادامه ی مسیر در کف دره و خلاف جهت آب در حدود ساعت ۱۹:۰۰ به نقطه ای که در واقع تقاطع پاکوب بالا و پایین بیدستانه به سمت جانپناه گل گل بود رسیده و پس از کمی استراحت مسیر را بر روی تپه ی سمت راست و در امتدا پاکوب ادامه داده و در نهایت در ساعت ۱۹:۳۵ پس از ۳٫۵ ساعت کوهپیمایی به جانپناه گل گل رسیدیم.

جانپناه و اطراف آن بسیار شلوغ بود و اگرچه هدف ما گذراندن شب اول در جانپناه چالکبود بود، ولی دیگر زمان کافی نداشتیم.

بجز من و سه نفر دیگر از دوستان که جهت سبکبارتر بودن، چادر را حذف کرده بودیم دیگر دوستان کمی آنسوتر و در کنار چشمه ی گل گل چادرها را برپا کرده و شب را آنجا گذراندیم.

ابتدای دره ی کبوتری

 

نمایی از دره ای که از سمت چپ دره ی کبوتری جدا شده و به سمت جانپناه گل گل ادامه می یابد

 

حرکت به سمت قله (چهارشنبه مورخ ۱۳۹۲٫۰۳٫۱۵) :

صبح روز بعد ساعت ۵ بیدار شدیم و از آنجا که شب قبل موفق به صعود تا چالکبود نشده بودیم و حجم بالای برف، کمبود تجهیزات و آمارهای دیگر گروه ها از وضعیت نامناسب قیف، تصمیم ما را جهت فرود از قیف منتفی کرده بود، کوله های سبک حاوی صبحانه، ناها و لوازم ضروری را برداشته، مابقی وسایل را در چادرها و نزد آقای کریمی و همراهانش که قصد صعود نداشتند گذاشته و به امید صعود سن بران توسط یک گروه و خط الراس تا گل گل توسط گروه دیگر مسیر را از یال گرده ماهی که در جنوب شرقی جانپناه گل گل قرار دارد، در پیش گرفتیم.

حدود ۲ساعت پس از آغاز حرکت بر روی گرده ماهی در سمت چپ پاکوب به یک چشمه ی فصلی برخورده، آب خود را تامین کرده و ضمن کمی استراحت مسیر را ادامه داده و در ساعت ۰۸:۵۰ به چالکبود رسیدیم.

نکته : چشمه ی فصلی واقع بر گرده ماهی اصلا قابل اعتماد نیست و از جانپناه گل گل حتما باید برای ادامه ی برنامه آب مورد نیاز را تامین نمود.

پس از صرف صبحانه در حالی که آقای نصیری و خانم اله یاری تصمیم به بازدید از اطراف و پس از آن بازگشت به جانپناه گل گل داشتند در ساعت ۰۹:۴۰ با این عزیزان خداحافظی کرده و مسیر سن بران را از دهلیز شرقی چالکبود که پوشیده از برف بود در پیش گرفتیم.

با رسیدن به بالای دهلیز که حدود نیم ساعت به طول انجامید مسیر را در جهت جنوب یا همان سمت راست و از روی تیغه ها ادامه دادیم تا در نهایت در ساعت ۱۱:۵۰ به قله ی سن بران رسیدیم.

در حالی که سرپرست اصرار به بازگشت به کمی پایینتر را داشتند ولی دوستان که تمام رویایشان از این برنامه داشتن احساس زیبای رهایی برفراز قله ی زیبای سن بران و دیدن گهر از روی قله بود اجازه خواسته و دقایقی را جهت گرفتن عکس و تماشای مناظر زیبای اطراف صرف کرده و پس از آن در ساعت ۱۲:۱۵  در حالی که به دلیل ذیغ وقت به همان صعود سن بران قناعت کریدم، مسیر برگشت را از همان مسیر رفت در پیش گرفتیم.

ساعت ۱۴:۱۵ به چالکبود رسیدیم و پس از کمی توقف سرپرست از دوستان خواستند که کسانی که مایل به فرود از یخچال شرقی گرده ماهی هستند، تمایل خود را اعلام کنند که در پی این بجز آقایان نیکو و کاظم زارع و خانم فریدونی که تصمیم به بازگشت از یال را داشتند، مابقی دوستان مایل به فرود از یخچال بودند که خانم فریدونی هم به اصرار آقای افشین دهقان و خانم صفری تغییر نظر داده و به سمت یخچال آمدند.

کمتر از صد متر پایین رفتیم تا به بالای یکی از زبانه های یخچال رسیدیم سرپرست ابتدا لیز خورد و در پی آن دیگر دوستان شروع به لیز خوردن کردند و در نهایت ضمن مشکلی که برای یکی از همنوردان عزیز پیش آمد که در پی آن دیگر هیچگونه توان و تمایلی نسبت به ادامه ی لیز خوردن در ایشان وجود نداشت و من که نفر آخر صف بودم، مسیر را تا پایان یخچال و اگر چه دشوار ولی گام به گام همنوردم، پایین آمدم، در نهایت در ساعت ۱۷:۰۰ در حالی که آقای نجاتی نیز که از مسیر یخچال صرف نظر کرده بودند و مسیر گرده ماهی را در پیش گرفته بودند، تازه به جانپناه گل گل رسیده بودند، به لطف خدا و در عین سلامتی ما هم به جانپناه گل گل رسیدیم.

پس از صرف ناهار و جمع کردن وسایل و بستن کوله ها در ساعت ۱۸:۰۰ مسیر بازگشت را و اینبار از یال بالایی بیدستانه که در کنار مسیر انتقال آب چشمه ی گل گل به زمینهای فوقانی بیدستانه بود در پیش گرفته و در حالی که سرعت بازگشتمان نسبتا زیاد بود در ساعت ۲۰:۲۵ به بیدستانه رسیده و برنامه ی صعود را در این زمان و به اتفاق همنوردان عزیزم به پایان رسانیده و آماده ی ادامه ی برنامه بودیم.

یخچال های شرقی یال گرده ماهی

 

چالکبود

 

دهلیز شرقی چالکبود

 

قله ی سن بران

 

من، قله، گهر و یک دنیا احساس خوب

 

خ

خط الراس زیبای اشترانکوه

 

همنوردای خوبم و پرچم زیبای ایران

 

لغو برنامه ی گهر و جایگزینی برنامه ی بازدید از آبشارهای بیشه و آب سفید :

در ادامه ی برنامه ضمن حرکت به سمت دورود، از آنجا که فرود از قیف منتفی شده بود و همه ی دوستان با هم بودیم سرپرست با توجه به شرایط خسته ی گروه و مسیر طولانی گهر که نیازمند یک راهپیمایی سنگین تقریبا بیش از ۱۰ ساعته در رفت و برگشت بود، اجرای این برنامه را در یک روز صلاح ندانسته و به احترام گروه این اجرا را به رای گذاشتند و پس از اینکه تعداد آرا برابر شد مجبور به تصمیم گیری شده و برنامه ی بازدید از آبشارهای بیشه و آب سپید را جاییگزین کردند.

با رسیدن به دورود پس از صرف شام، شب را در کنار پارک آزادگان و در حالی که تعدادی از همنوردان از تغییر برنامه ناخشنود بودند، گذراندیم.

 

بازدید از آبشارهای بیشه و آب سفید و بازگشت به مرودشت (پنجشنبه و جمعه مورخ ۱۶ و ۱۳۹۲٫۰۳٫۱۷) :

روز پنجشنبه در حالی که صبحانه را در کنار پارک صرف کردیم حوالی ساعت ۰۹:۰۰ جهت عزیمت به آبشار بیشه، راهی ایستگاه راه آهن شدیم و پس از مطلع شدن از وضعیت قطار بییشه که در آنروز فقط در ساعات ۱۲:۰۰ و ۱۴:۰۰ حرکت داشت، تصمیم به حرکت از طریق جاده گرفتیم و در ساعت ۱۱:۰۰ ضمن گذر از جاده ای تقریبا ۳۲کیلومتری که از جاده ی دورود به خرم آباد جدا میشد به آبشار بیشه رسیدیم.

آبشار فوق العاده زیبا بود

به اتفاق دوستان به بازدید از آبشار و شنا در استخرهای زیبای جلوی آن که بسیار شلوغ بود، نموده و طبق قرار در ساعت ۱۴:۰۰ مسیر آبشار آب سفید را در پیش گرفتیم. یک ساعتی را در همان مسیر فرعی بیشه صرف ناهار و نماز کرده و به مسیر ادامه دادیم و چند کیلومتر پس از الیگودرز، با رسیدن به دوراهی آبشار آب سفید که در سمت راست قرار داشت، مسیر فرعی را که یک جاده ی آسفالته ی دوبانده و در دست تعمیر بود، ادامه دادیم تا در نهایت ضمن سرعت کمی که به دلیل شرایط جاده و وسیله ی نقلیه داشتیم، در ساعت ۲۳:۳۰ به آبشار آب سفید رسیدیم.

ضمن خرید نیازمندی هایمان از مغازه هایی که در قسمت مقابل ورودی آبشار قرار داشت، حق ورودی مجموعه ی تفریحی آبشار را که برای هر خودرو ۵۰۰۰ تومان و برای هر نفر ۵۰۰تومان بود، پرداخت نموده و ضمن اسکان در آستانه ی آبشار که محیط نسبتا امن و آرام با امکاناتی از قبیل سرویس بهداشتی، و روشنایی و تعدادی سکوی سیمانی در انتهای مجموعه بود، شب را گذراندیم.

صبح روز جمعه مورخ ۱۳۹۲٫۰۳٫۱۷ پس از برپا در ساعت ۰۶:۰۰ سریعا آماده ی بازدید از آبشار شدیم و پس از حدود بازدید از آبشاری که واقعا ارزش دیدن داشت و صرف صبحانه و چیدن کوله ها بر روی باربند در ساعت ۰۸:۳۰ حرکت به سمت مرودشت را آغاز نموده و اینبار با عبور از زرین شهر ور پس از آن صرف ناهار در رستورانی قبل از شهرضا و در سمت چپ اتوبان که انصافا غذای قابل قبولی هم داشت، مسیر را ادامه داده و در نهایت در ساعت ۲۳:۴۰ به میدان گندم در ابتدای مرودشت رسیده و با پیاده شدن دوستان در طول مسیر اصلی شهر، در ساعت ۲۴:۰۰ با سلامتی و موفقیت برنامه را به پایان رساندیم.

آبشار زیبای بیشه

 

آبشار زیبای آب سفید

 

خلاصه ی زمانبندی ها :
سه شنبه ۱۳۹۲٫۰۳٫۱۴

۰۰:۰۰ : سر قرار
۰۱:۰۰ : خروج از میدان گندم مرودشت
۰۴:۴۰ : روستای بیدک، قبل از آباده – نماز
۰۵:۰۰ : حرکت از روستای بیدک
۰۸:۰۰ : بهارستان اصفهان – صبحانه
۰۸:۴۵ : حرکت از بهارستان
۰۹:۳۰ : پلیس راه نجف آباد-شهرکرد
۱۳:۰۰ : الیگودرز
۱۳:۳۰ : روستای دربند – نماز، استراحت، خرید
۱۴:۰۰ : حرکت از دربند
۱۴:۲۰ : روستای بییدستانه – ناهار و آمادگی حرکت
۱۶:۰۵ : شروع کوهپیمایی از دره ی کبوتری
۱۷:۳۵ : تقاطع دره هایی که سمت چپ به جانپناه گل گل میرسید
۱۷:۵۵ : پایان شیب تند دره ی سمت چپ
۱۹:۰۰ : تقاطع پاکوبهای بالا و پایین در کف دره
۱۹:۳۵ : جانپناه گل گل – شب مانی اول

چهارشنبه ۱۳۹۲٫۰۳٫۱۵

 

۰۵:۰۰ : برپا
۰۵:۵۰ : حرکت به سمت چالکبود
۰۷:۵۰ : چشمه ی روی گرده ماهی
۰۸:۵۰ : چالکبود – صبحانه
۰۹:۴۰ : حرکت به سمت قله
۱۱:۵۰ : قله
۱۲:۱۵ : برگشت از قله
۱۴:۱۵ : چالکبود
۱۷:۰۰ : جانپناه گل گل – ناهار
۱۸:۰۰ : برگشت از جانپناه گل گل
۲۰:۲۵ : روستای بیدستانه – حرکت به سمت دورود
۲۲:۰۰ : دورود – شب مانی دوم

پنجشنبه ۱۳۹۲٫۰۳٫۱۶

۰۹:۰۰ : حرکت از دورود به سمت آبشار بیشه
۱۱:۰۰ : آبشار بیشه
۱۴:۰۰ : بازگشت از آبشار بیشه به قصد آبشار آب سفید
۱۴:۳۰ : توقف – ناهار
۱۵:۳۰ : ادامه حرکت
۲۳:۳۰ : آبشار آب سفید

جمعه ۱۳۹۲٫۰۳٫۱۷

۰۶:۰۰ : برپا، صبحانه، بازدید از آبشار آب سفید
۰۸:۳۰ : حرکت از آبشار آب سفید به قصد مرودشت
۲۳:۴۰ : میدان گندم – ورودی مرودشت
۲۴:۰۰ : پایان برنامه

 

 

دیگر تصاویر :

غروب زیبای جانپناه گل گل

 

نمایی زیبا از دریاچه ی گهر از روی قله

 

نمایی از قلل سن بران و گل گهر

 

قله ی گل گل

 

مسیر برگشت از جانپناه گل گل

 

امتداد دره ی کبوتری از بالا

 

دامنه های سر سبز اشترانکوه

 

پرورش دام در دامنه های اشترانکوه

 

یه نمای دیگه از قلل سن بران و گل گل

 

گروه در حال استراحت

 

اینم شاهکار عکاسی بنده

 

روستای زیبای بیشه بر فراز آبشار بیشه

 

آبشار بیشه

 

استخر جلوی آبشار بیشه و مردم عزیزی که برای گذروندن تعطیلات نیمه ی خرداد به اینجا اومده بودن

 

یکی از شاخه های آبشار بیشه

 

اینم از من و آبشار بیشه

 

یه نمای دیگه از استخر جلوی آبشار بیشه

 

به ترتیب از سمت چپ سن بران، گل گهر و گل گل

 

رودخونه ی جاری در کف دره ی آب سفید که آب آبشار آب سفید هم در امتداد به این رودخونه میریزه

 

آینم یه جور آبشار کمی پایینتر از آبشار آب سفید

 

مغازه های مقابل مجموعه ی تفریحی آبشار آب سفید

 

تابلو مشخصات تفرجگاه و آبشار آب سفید

 

اینم لحظه ی وداع ما با آبشار آب سفید به امید دیداری دوباره

 

 

ضمن تشکر از آقای علی اکبر فلاحی جهت اجرای این برنامه،

از  شما دوست عزیزی هم که وقتت رو صرف خوندن این گزارش کردی تشکر می کنم و ممنون میشم اگر از نظرات مفیدتون بهره مندم کنید.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=22809

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.