• امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
کل اخبار 24660
0

۱۵ میلیون مترمکعب آب در تالاب‌های نقده وجود دارد

  • کد خبر : 51924
  • 11 شهریور 1400 - 9:10
۱۵ میلیون مترمکعب آب در تالاب‌های نقده وجود دارد
بام نیوز: رییس اداره حفاظت محیط زیست نقده گفت: حجم آب موجود در تالاب‌های‌ حسنلو، درگه سنگی و سلدوز این شهرستان حدود ۱۵ میلیون مترمکعب است که رقمی مناسب به شمار می رود.

اکبر محمدیان در گفت و گو با خبرنگار بام نیوز افزود: ظرفیت آب تالاب‌های نقده مناسب بوده و این امر تاثیر زیادی در اکوسیستم طبیعت منطقه داشته است.

وی ادامه داد: همچنین پمپاژ آب از دریاچه سد حسنلو به تالاب بین المللی شور گول در این شهرستان در حال انجام است و تا زمان تکمیل ظرفیت این تالاب آبگیری ادامه دارد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست نقده گفت: این روند تا پرشدن ظرفیت ۵۰ هکتاری این تالاب ادامه خواهد داشت.

محمدیان، جلوگیری از خشک شدن تالاب و حفظ پهنه آبی و حفاظت از پرندگان آن را از اهداف مهم آبگیری تالاب بین المللی شورگل حسنلو عنوان کرد.

وی بیان کرد: یکی از ویژگی‌های اصلی تالاب‌های این شهرستان، سیل بند بودن آنهاست و در مواقعی که سیل اتفاق می‌افتد، تالاب‌ها به دلیل ارتفاع کم از وقوع سیل تاحدودی جلوگیری کرده و آب را در خود ذخیره می‌کنند.

وی در خصوص مزایای احیای تالاب‌ها اضافه کرد: افزایش تخم گذاری و جوجه آوری پرندگان بومی و مهاجر در این تالاب‌ها از مهم‌ترین مزایای تالاب‌های احیا شده است.

محمدیان تاکید کرد: هر چقدر آب در این محیط‌ ها بیشتر باشد مهاجرت و تخم گذاری پرندگان افزایش پیدا می‌کند و این امر باعث افزایش جذب گردشگر و محقق به این مناطق می‌شود.

به گزارش بام نیوز، نقده با بیش از ۱۷ تالاب فصلی، نیم فصلی و دائمی پناهگاه مناسبی برای حیوانات وحشی محسوب می‌شود؛ از میان این تعداد پنج تالاب در قالب سه سایت در کنوانسیون رامسر به عنوان زیستگاه جهانی شناخته می‌شود.

تالاب‌های بین‌المللی و فصلی نقده با پوشش گیاهی و نیزاری و شرایط مساعد زیست محیطی، همواره به عنوان یکی از مراکز مهم مهاجرت، تخم گذاری و جوجه آوری پرندگان آبزی و کنار آبزی در جهان به شمار می‌رود.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=51924

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.