• امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
کل اخبار 24678
4

۲۶ساعت عملیات جستجو ونجات درپی مردی ۴۵ ساله درارتفاعات روستای مهران

  • کد خبر : 39533
  • 14 اردیبهشت 1400 - 21:11
۲۶ساعت عملیات جستجو ونجات درپی مردی ۴۵ ساله درارتفاعات روستای مهران
انجمن پزشکی کوهستان : با توجه به صعب العبور بودن منطقه و عدم امکان انتقال فرد به صورت زمینی از اورژانس هوایی درخواست کمک گردید که ساعت ۱۱:۰۰ صبح مورخ ۱۴۰۰/۰۲/۱۳ مصدوم جهت اقدامات درمانی تکمیلی تحویل عوامل اورژانس هوایی گردید.

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمراستان البرز، علیرضا کلاته مسئول جمعیت هلال احمر شهرستان طالقان در خصوص حادثه فوق گفت: مورخ ۱۴۰۰/۰۲/۱۲ راس ساعت ۲۱:۱۵ دقیقه گزارش حادثه ای مبنی بر گم شدن مردی ۴۵ ساله در ارتفاعات بخش بالا طالقان (روستای مهران) به پایگاه امداد و نجات شهرستان طالقان اعلام گردید. که سریعا دو تیم امدادی به همراه یک دستگاه آمبولانس و یک دستگاه خودرو کمک دار سبک به محل اعزام که با حضور نیروهای بومی و مردمی، خانه هلال روستای جوستان، آتش نشانی، مدیریت محترم بحران، نیروی انتظامی، سپاه پاسدارن با توجه به شرایط نامساعد جوی ۳ تیم جستجو نجات جهت یافتن فرد مورد نظر تشکیل و عملیات جستجو نجات آغاز گردید.

کلاته ادامه داد: پس از چندین ساعت جستجو در شرایط سخت و دشوار با توجه به شرایط بد آب و هوایی تیم های جستجو نجات موفق به یافتن شخص گردیده که به دلیل ضعف جسمانی شدید و عدم توانایی در راه رفتن با توجه به صعب العبور بودن منطقه و عدم امکان انتقال فرد به صورت زمینی از اورژانس هوایی درخواست کمک گردید که ساعت ۱۱:۰۰ صبح مورخ ۱۴۰۰/۰۲/۱۳ مصدوم جهت اقدامات درمانی تکمیلی تحویل عوامل اورژانس هوایی گردید.

کلاته در پایان افزود: هر ساله با فرا رسیدن فصل بهار شاهد حوادث کوهستان متعددی در سطح شهرستان طالقان هستیم که از تمامی مردم انتظار داریم قبل از شروع کوهپیمایی و کوهنوردی وسایل مورد نیاز و ضروری را همراه خود داشته و از شرایط آب هوایی اطلاعات کامل را کسب نمایند تا به یاری خداوند دیگر شاهد چنین حوادثی نباشیم. از همکاری تمامی اشخاص و ارگان های مورد نظر در ماموریت شب گذشته صمیمانه تقدیر و تشکر نموده و برایشان از خداوند منان توفیق روز افزون توام با سربلندی را خواستاریم. تمامی مردم میتوانند در صورت بروز هرگونه حادثه در هر ساعات از شبانه روز با ندای امداد و نجات ۱۱۲ جمعیت هلال احمر تماس حاصل فرمایند.
سیدرضا میرسلیمی

 

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=39533

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.