• امروز : دوشنبه, ۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 22 April - 2024
کل اخبار 24660
0

‍ آیا شما اصولا به گتر نیاز دارید؟

  • کد خبر : 29921
  • 13 اسفند 1399 - 16:07
‍ آیا شما اصولا به گتر نیاز دارید؟
بام نیوز:گتر یک لایه اضافه محافظتی ایجاد می کند. با استفاده از گتر در مدت زمان طولانی پای شما از رطوبت یخ و برف در امان می ماند. همچنین از نظر برخی دیگر در نبود برف این ابزار باعث عدم ورود شن و ماسه به کفش می شود.

‍ آیا شما اصولا به گتر نیاز دارید؟

نظرات

موافق

مخالف

بعضی از افراد معتاد به گتر هستند. بعضی دیگر نه. بسته به شرایط برنامه شما و همچنین سیستم کفشتان لزوم استفاده از ابزار مشخص می شود. بعضی از انواع کفش های سنگین به دلیل داشتن گتر فابریک نیازی با استفاده از گتر ندارند.

کفشهای گتر سرخود در کنار نمونه کلاسیک.

نظرات

موافق ها

گتر یک لایه اضافه محافظتی ایجاد می کند. با استفاده از گتر در مدت زمان طولانی پای شما از رطوبت یخ و برف در امان می ماند. همچنین از نظر برخی دیگر در نبود برف این ابزار باعث عدم ورود شن و ماسه به کفش می شود.

این ابزار پا را در مقابل کرامپون و چیزهای تیز خارجی حفظ می کند. نظر آنان بر این اساس است که شلوار و کفش به وسیله گتر در برابر پاره شدن حفظ می شود.

خشک کردن گتر در برنامه های چند روزه آسانتر از خشک کردن شلوار و جوراب می باشد.

مخالف ها

گتر باعث داغ کردن پا میشود. همچنین تنفس کفش و پایین تنه را کم می کند. خود این ابزار می توان باعث ایجاد رطوبت در پا در نتیجه عرق کردن شود. اگرچه استفاده از پارچه های تنفسی این مشکل را تاحدودی حل کرده است. اما در صورتیکه در هوای نسبتا گرم صعود می کنید، شاید ترجیح بدهید از این ابزار استفاده نکنید.

پوشیدن و درآوردن آن سخت است. به خصوص در زمانی که با کفشهای گتر سرخود مقایسه می شوند. بعضی از مدلهای گتر دارای زیپ نیستند و باید پیش از کفش پوشیده شوند. برخی از انواع زیپ دار در زمستان دردسر خود را دارند.

در بعضی شرایط ارزش پوشیدن ندارند.

سایز و اندازه

پیشنهاد می شود که در زمان خرید گتر، کفش خود را همراهتان ببرید. در صورت سفارش آنلاین از اندازه بودن گتر مطمئن شوید. بعضی از انواع گترها دارای سایزبندی هستند. توجه داشته باشید که بسیاری از گترها برای کفشهای دوپوش مناسب نیستند. از طرفی گترهای گشاد هم به خوبی روی کفش و پا فیکس نمی شوند.

یک گتر خوب باید به راحتی روی کفش و شلوار بسته شود. یک گتر تنگ را می توان در فروشگاه بست. اما شرایط کوه قدری متفاوت می باشد. اکثر گترها دارای تسمه یا سیم بکسل در زیر هستند که به آنها قابلیت تنظیم شوندگی می دهد.

 

گترهای دوی تریل نیز دارای مدلهای مختلف نصب روی کفش هستند. آنها را به دقت تست کنید تا به خوبی روی کفشتان سوار شوند. برخی از مدلها دارای چسب هستند تا به خوبی دور پا را بگیرند. موقع خرید این نوع گترها دقت کنید. نیازی به تجربه زیادی هم نیست

 

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=29921

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.