• امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
کل اخبار 24660
1

۳ جز ء اصلی‌ که برنامه غذائی شما را تشکیل میدهند

  • کد خبر : 26404
  • 27 بهمن 1399 - 22:22
۳ جز ء اصلی‌ که برنامه غذائی شما را تشکیل میدهند
بام نیوز: کربوهیدرات‌ها اولین منبع انرژی بدن محسوب میشوند.دو نوع کربوهیدرات وجود دارد.کربوهیدرات‌های ساده و پیچیده.کربوهیدرات‌های ساده در مواد غذائی نظیر شکر و میوه‌ها یافت میشود که از طریق افزایش سطح قند خون باعث افزایش ناگهانی و سریع انرژی در بدن میشوند.

۱⃣ پروتئین

واقعا بدون پروتئین ما چه کاری می‌توانستیم انجام دهیم؟ مسلما رشد نخواهیم کرد.به غیر از آب پروتئین دومین ماده فراوان موجود در بدن می‌باشد.پروتئین وظیفه ساخت، ترمیم و حفظ بافت‌های ماهیچه ای را بر عهده دارد.پروتئین همچنین بعد از کربوهیدرات‌ها دومین منبع انرژی بدن محسوب میشوند.به عبارتی ساده بدون پروتئین همه ی ما چیزی جز پوست و استخوان نبودیم.هنگامی که بحث عضله‌ سازی مطرح میشود برای ترمیم ماهیچه‌های آسیب دیده در طول تمرین شما نیاز به مقادیر بیشتر پروتئین خواهید داشت.

۲⃣ کربوهیدرات ها

کربوهیدرات‌ها اولین منبع انرژی بدن محسوب میشوند.دو نوع کربوهیدرات وجود دارد.کربوهیدرات‌های ساده و پیچیده.کربوهیدرات‌های ساده در مواد غذائی نظیر شکر و میوه‌ها یافت میشود که از طریق افزایش سطح قند خون باعث افزایش ناگهانی و سریع انرژی در بدن میشوند.کربوهیدرات‌های پیچیده نیز در غلات سبوس دار نظیر نان سبوس دار، برنج و سیب زمینی‌ یافت میشود.کربوهیدرات‌های پیچیده بسیار با اهمیت هستند.سایت تک اندام. زیرا انرژی را به صورت پایدار تر و طولانی‌ تری در اختیار بدن قرار میدهند که این امر در حین انجام تمرینات بسیار با اهمیت می‌باشد.اگر در رژیم غذائی عضله‌ ساز به اندازه کافی‌ منابع کربوهیدرات‌های پیچیده وجود نداشته باشد بدن شما برای تامین انرژی خود به سراغ منبع انرژی بعدی یعنی‌ پروتئین‌ها خواهد رفت و آنها را تجزیه می‌کند.مسلما این چیزی نیست که شما خواهان آن باشید.

۳⃣چربی‌ ها

چربی‌‌ها نیز در رژیم غذائی حجم بسیار مهم هستند و باید به اندازه صحیح و از منابع درست آن مصرف شوند.مهم‌ترین چیزی که باید در مورد چربی‌‌ها بدانید این است که چربی‌‌ها دو دسته هستند.یکی‌ چربی‌‌های خوب که در مواد غذائی نظیر روغن زیتون، آجیل و ماهی‌ یافت میشوند و دوم چربی‌‌های بد که شامل چربی‌‌های اشباع و ترانس میشوند.تمرکز شما باید روی استفاده از چربی‌‌های خوب به مقدار کافی‌ و قطع مصرف چربی‌‌های بد باشد.

 

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=26404

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.