• امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل اخبار 24664
1

فوايد ورزش کردن در عصر و غروب

  • کد خبر : 36199
  • 26 فروردین 1400 - 22:37
فوايد ورزش کردن در عصر و غروب
بام نیوز: به فعاليت بهتر مغز کمک کند. از سوي ديگر، ورزش هنگام غروب آفتاب به کنترل مناسب دماي بدن کمک خواهد کرد.

نتايج يک مطالعه جديد نشان مي دهد، ورزش کردن در ساعات پاياني روز هنگام غروب خورشيد بهتر از ورزش کردن در اول صبح است. محققان تأکيد مي کنند که ورزش کردن در اين ساعات روز مي تواند بهترين اثر را بر توليد هورمون ها در بدن گذاشته و به فعاليت بهتر مغز کمک کند. از سوي ديگر، ورزش هنگام غروب آفتاب به کنترل مناسب دماي بدن کمک خواهد کرد.

افزايش رکورد
اين مطالعه تأمل برانگيز در دانشگاه کاروليناي جنوبي انجام شده است. سرپرستي اين گروه تحقيقاتي را دکتر کريستوفرکلين که داراي مدرک دکترا در علوم ورزشي است بر عهده داشته است.
اين مطالعه روي ۲۵ شناگر حرفه اي انجام شده است. ۱۳ نفر از اين شناگران خانم و ۱۲ نفر بقيه مرد بودند و در محدوده سني ۱۶ تا ۲۵ سال قرار داشتند.از اين افراد درخواست شد که چهار روز آخر هفته را در يک آزمايشگاه بمانند و در طول اين زمان، مطالعات دانشمندان روي اين افراد انجام شد.
در اين مدت اين ورزشکاران دو ساعت بيدار بوده و به دنبال آن يک ساعت استراحت مي کردند، غذاهايي که در طول روز به آنها داده مي شد، مشابه يکديگر بود و در طول روز، نورهايي که شبيه سازي نور خورشيد در ساعات متفاوت روز بود، در اين فضاي آزمايشگاهي تابيده مي شد.

دانشمندان تلاش کردند که ساعت زيستي بدن اين افراد را فعال نگه داشته تا بتوانند به صورت خود کار فعاليت هاي بدن آنها را کنترل کنند. اين شناگران هر ۹ ساعت يک بار به استخر مي رفتند و ۲۰۰ متر را در استخر شنا مي کردند.
در اين ۲۰۰ متر از هر يک از اين شناگران خواسته شد با حداکثر سرعت خود شنا کنند و دانشمندان رکوردهاي اين شناگران را در ساعات مختلف روز ثبت کردند، جالب اينجا بود که اين شناگران در حوالي ساعت ۱۱ شب بيشترين رکوردها را به دست آوردند و برخلاف انتظار، در ساعت ۵ صبح کمترين سرعت را در هنگام شنا کردن داشتند.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=36199

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.