• امروز : یکشنبه, ۱۳ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Sunday - 3 March - 2024
کل اخبار 24585
0

آغاز اولین جشنواره بین‌المللی صخره‌ نوردی در اردکان یزد

  • کد خبر : 74319
  • 19 اردیبهشت 1401 - 23:35
آغاز اولین جشنواره بین‌المللی صخره‌ نوردی در اردکان یزد
بام نیوز: اولین جشنواره بین‌المللی صخره نوردی اردکان استان یزد با رویکرد فرهنگ‌جویی ریسکی و حضور بیش از ۳۰۰ نفر صخره‌نورد از ایران و جهان در مجاورت منطقه تاریخی چک چک آغاز شد.

«مصطفی سپهری» مسئول اجرایی این جشنواره صبح امروز در حاشیه مراسم افتتاح این برنامه در گفت‌وگو با خبرنگار بام نیوز ضمن اشاره به ظرفیت‌ بالای صخره‌های موجود در شهرستان اردکان برای برگزاری چنین رویداد بیین المللی، تاکید کرد: این جشنواره از امروز تا پایان هفته جاری به میزبانی اردکان و در منطقه هامانه در مجاورت چک چک برگزار می‌شود.

وی حضور بیش از ۳۰۰ صخره‌نورد از ایران و جهان در مدت زمان کوتاه ثبت‌نام این جشنواره را از جمله نقاط قوت این رویداد فرهنگی ورزشی عنوان کرد و افزود:‌ چنین جشنواره‌ای ظرفیت‌ بسیار مهمی برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری ورزشی استان یزد خواهد بود و در همین راستا نیز انتخاب محل برگزاری آن در منطقه چک چک به عنوان یکی از نقاط شناخته شده گردشگری جهان می‌تواند در میزبانی شایسته‌ شهرستان اردکان و استان یزد تاثیرگذار باشد.

وی به حضور ۳۵ شرکت کننده خارجی از کشورهای فرانسه، کرواسی، ترکیه، عراق و آلمان در این جشنواره اشاره و بیان کرد: ۳۰۰ صخره‌نورد ایرانی نیز از اقصی نقاط کشور برای حضور در این رویداد مهم به اردکان سفر کرده‌اند.

سپهری با بیان این که جشنواره مذکور با همکاری استانداری یزد، فرمانداری و شهرداری اردکان، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی استان یزد و شهرستان اردکان و نهادهای اجرایی این شهرستان برگزار می‌شود، تصریح کرد: اولین جشنواره بین‌المللی صخره نوردی استان یزد به همت دانشگاه علم و فرهنگ جهاددانشگاهی و فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی کشور با رویکرد فرهنگ‌جویی ریسکی (کالونچر) در اردکان برگزار می‌شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: مراسم اختتامیه این جشنواره با حضور وزیر ورزش و جوانان، وزیر میراث فرهنگی، رئیس جهاددانشگاهی و مقامات استان و برخی چهره‌های گردشگری و ورزشی بین المللی در اردکان برگزار و نفرات برگزیده در این مراسم تجلیل خواهند شد.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=74319

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.