• امروز : دوشنبه, ۷ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Monday - 26 February - 2024
کل اخبار 24575
1

انجام حدود ۷ هزار عملیات موفق امداد و نجات توسط هلال احمر مازندران

  • کد خبر : 83908
  • 24 بهمن 1401 - 23:40
انجام حدود ۷ هزار عملیات موفق امداد و نجات توسط هلال احمر مازندران
بام: مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر مازندران گفت: در ۱۷ ماه اخیر ۶هزار و ۹۵۷ عملیات موفق را در حوادث و سوانح طبیعی، محورهای مواصلاتی و کوهستانی، حوادث ریلی، طوفان، آتش‌‌سوزی و حوادث مناسبتی استان داشتیم.

به گزارش خبرگزاری بام از مازندران، غلام‌علی فخاری مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر مازندران درباره دستاوردهای ۴۴ ساله انقلاب اسلامی و اقدامات دولت سیزدهم در این حوزه در مازندران در گفت‌وگویی، اظهار کرد: طی سفر ریاست جمهوری در دولت سیزدهم برای اولین بار در طول دولت اسلامی توانستیم اعتبار دولتی کسب کنیم.

وی با اشاره به تکمیل و تجهیز ۷ پایگاه امداد و نجات در مازندران، افزود: این مهم خود از اتفاقات بی‌بدیل و بی‌نظیر بود که در این عرصه اتفاق افتاد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر مازندران بیان کرد: مجموعه بزرگ قهرمانی، امدادی، اداری و آموزشی را در شهرستان بابلسر با بیش از ۴هزار و ۵۰۰ متر زیربنا در ۱۳ طبقه به‌عنوان رویداد کم‌نظیر در دولت سیزدهم شاهدش بودیم.

فخاری با بیان اینکه تجهیز امدادی و یگان نقلیه و لجستیک ما هم از جمله دستاوردهای انقلاب بوده است، تصریح کرد: مجموعه‌ای آماده از جهت نیروی انسانی و ۳۴ پایگاه امداد و نجات طی مدت کوتاه با ۵ زمین اهدایی خیری برای احداث پایگاه و مجتمع امدادی به ارزش ۳۵ میلیارد تومان به جمعیت هلا‌ل‌احمر اختصاص یافت که در بحث احداث پایگاه و مجتمع و تجهیز آن شاهد ورود خیران هستیم.

وی با اعلام اینکه جمعیت هلال‌احمر در دولت سیزدهم بیشترین عملیات را بین ۳۱ استان به خود اختصاص داد، اضافه کرد: در همین ۱۷ ماه اخیر ۶هزار و ۹۵۷ عملیات موفق را در حوادث و سوانح طبیعی، محورهای مواصلاتی و کوهستانی، حوادث ریلی، طوفان، آتش‌‌سوزی و حوادث مناسبتی استان داشتیم.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر مازندران در حوزه نوار ساحلی، افزود: این نهاد در کنار سایر دستگاه‌‌های امدادی توانست اقدامات خوبی را باحضور نیروهای امدادی و پست‌های امداد و نجات ارائه دهد.

فخاری با اشاره به اینکه در قله دماوند و علم‌کوه جمعیت هلال‌‌احمر توانست خدمات خوبی ارائه دهد، اضافه کرد: جمعیت‌ هلال‌احمر با تیم‌های امداد و نجات کوهستان توانستند خدمات خوبی به گردشگران و کوهنوردان ارائه دهند.

وی به آمار بالای گمشدگان در طبیعت مازندران اشاره کرد و افزود: در استان به‌واسطه جنگل‌هایی که دارم آمار بالایی از گمشدگان داریم که در این زمینه عملیات زیادی در استان داشتیم.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر مازندران با اعلام اینکه بیش از ۷۰۰ کانون دانش‌آموزی و دانشجویی در استان فعال است، اظهار کرد: افزایش آمادگی و تاب‌آوری جامعه مورد تاکید این جمعیت است و مدیریت ریسک را در دستور کار خود داریم.

فخاری با تاکید بر اینکه پیشگیری را باید مقدم بر درمان بدانیم، خاطرنشان کرد: باید حوزه آمادگی و پیشگیری را ارتقا دهیم و ریسک‌ها را شناسایی کنیم تا کاهش ریسک به‌ویژه در نقاط آسیب‌پذیر و کم‌برخوردار داشته باشیم.

وی با اعلام اینکه بیش از ۳۲۰ خانه هلال را در استان مازندران راه‌اندازی، تاسیس و تجهیز کردیم، افزود: این مهم از دستاوردهای خوب دولت در دولت سیزدهم است که هم‌اکنون بیشتر خدمات ما در حوزه امداد و نجات در مناطق روستایی و کم‌برخوردار صورت می‌گیرد و این طرح به‌عنوان طرح نوین بوده که از استان مازندران پیشنهاد شد و طرح ملی است و فدراسیون صلیب سرخ هم استقبال کرده و نماینده صلیب سرخ در ایران به‌عنوان یکی از دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون پیشنهاد دادند که می‌توانیم از عملکردهای جمعیت استان بشماریم تا در ادامه مسیر کارمان آگاهی مردم به‌ویژه افراد خاص در مناطق کم‌برخوردار با آموزش امدادگر خود باشند و جامعه‌ای آماده در مقابل مخاطرات داشته باشیم.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=83908

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.