• امروز : دوشنبه, ۷ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Monday - 26 February - 2024
کل اخبار 24575
1

بهترین روش کوهنوردی چیست: ۶ نکته مهم

  • کد خبر : 82842
  • 29 دی 1401 - 18:34
بهترین روش کوهنوردی چیست: ۶ نکته مهم
بام: این روزها ما دسترسی گسترده ای به وب سایت های هواشناسی داریم این وب سایت ها با دقت نسبتا خوبی می توانند پیش بینی شرایط آب و هوایی را ارایه کنند.

انتخاب روش های بهینه برای انجام فعالیت های مختلف نشان از هوشمندی فرد دارد. این باعث می شود بتوانید از منابع خود بهترین استفاده را داشته باشید. همین قاعده در کوهنوردی هم وجود دارد. یادگیری بهترین روش کوهنوردی به شما کمک می کند که ایمن تر و با موفقیت بیشتری به کوهها صعود کرده و هر چه بیشتر از طبیعت بی انتهای کوهستان لذت ببرید. در این مقاله به بررسی نکاتی می پردازیم که سرنخ هایی از بهترین روش کوهنوردی به شما خواهد داد.

۶ نکته پیرامون بهترین روش کوهنوردی

عضو باشگاه شوید

اگر به دنبال ورزش کوهنوردی به شکل جدی هستید اولین گام شما عضویت در یک باشگاه کوهنوردی معتبر است. عضویت در باشگاه مزایای زیادی دارد. شما در باشگاه به گروهی از پیشکسوتان و مربیان دسترسی دارید که سالها در این مسیر تجربه اندوخته اند در نتیجه به راحتی به گنجینه دانش آنها دست خواهید یافت. از طرف دیگر باشگاه های کوهنوردی عموما دارای تقویم های ورزشی فصلی هستند. در این تقویم برنامه های مختلفی وجود دارد که می توانید فراخور سطح فعلی خود از آنها استفاده کنید.

اگر باشگاه کوهنوردی نمی شناسید راهکار ساده خواهد بود. با هیات کوهنوردی شهر خود تماس گرفته و لیست باشگاههای شهرتان را جویا شوید. سپس می توانید از بین این باشگاهها بررسی و انتخاب نمایید.

یاد بگیرید

یاد گیری از مهمترین نکات بهترین روش کوهنوردی و قرار گرفتن در مسیر درست است. یادگیری باعث می شود مسیر فعالیت های خود را درک کنید و بدانید که می خواهید چگونه عمل کنید. چند راه برای یادگیری وجود دارد:

شرکت در دوره های مختلف مانند مانند کارآموزی کوهپیمایی، کارآموزی سنگ، کارآموزی برف، پزشکی کوهستان و …

مطالعه مقالات مختلف درباره کوهنوردی اعم از راهنمای صعود، گزارش صعودها، سرگذشت بهترین کوهنوردان جهان و …

صعود با کوهنوردان با تجربه تر که در برنامه های مختلف سطح بالا حضور داشته اند و چیزهایی زیادی برای یاد دادن به شما می دانند.

به یاد داشته باشید صرف شرکت در یک کلاس به معنای یاد گرفتن آن مطالب نیست. شما باید هر چیزی را بارها تمرین کنید تا ملکه ذهنتان شود. ضمن اینکه کلاس محور عمل کردن هم اصولا چیز خوبی نیست. پس از شرکت در هر دوره دو سه ماه به مرور چیزهایی که در آن دوره یاد گرفته اید بپردازید. این کار می تواند در جریان برنامه های کوهنوردی یا جلسات تمرینی باشد.

آمادگی جسمانی تان را افزایش دهید

همه دانش دنیا بدون توان پیاده سازی آن دانش یعنی هیچ. شما برای پیاده سازی چیزی که یاد گرفته اید نیاز به آمادگی خواهید داشت. آمادگی جسمانی بخش قابل ملاحظه ای از بهترین روش کوهنوردی است. به منظور ایجاد یک آمادگی جسمانی خوب در کوهنوردی باید روی موارد زیر کار کنید:

افزایش پایه استقامتی

افزایش قدرت و استقامت عضلانی

بهبود توان فنی مانند سنگنوردی، دست به سنگ و کوهنوردی در برف و یخ

مجموعه اینها به شما کمک می کند آمادگی جسمانی خود را در جهت درست افزایش دهید. بهترین تمریناتی که می توانید برای رسیدن به این هدف استفاده کنید به شرح زیر هستند:

کوهنوردی و کوهپیمایی

تمرینات هوازی مانند دویدن، تریل رانینگ، دوچرخه سواری

تمرین سنگنوردی در طبیعت و باشگاه سنگنوردی

تمرین با وزنه برای افزایش قدرت و استقامت عضلانی

بهبود آمادگی نیاز به برنامه ریزی و صبر دارد. ضمن اینکه تنها هر هفته یک برنامه اجرا کردن راه خوبی برای کسب این آمادگی نیست. در طول هفته نیز فرصت خواهید داشت که روی این موارد تمرین کنید تا راه خود را هموار سازید. اگر تازه کار هستید می توانید با هفته ای دو جلسه شروع کنید و سپس به آرامی تعداد جلسات خود را افزایش دهید.

پله سازی

پله سازی عبارتیست که ما برای پیشرفت گام به گام و صبورانه عنوان کردیم. منظور این است که به صورت تدریجی کار کنید و به پیش بروید. از برنامه های ساده تر شروع کنید. سپس می توانید به آرامی با یادگیری بیشتر مهارت ها و کسب آمادگی بیشتر به سراغ برنامه های سختتر بروید. این چند حسن به همراه دارد. اول اینکه ایمنی شما بیشتر خواهد بود. ایمنی از چیزهاییست که در کوهنوردی نمی توان به راحتی از کنار آن گذشت. دوم فرصت یادگیری خواهید داشت.

پریدن از پله ها به معنای از دست دادن فرصت یادگیری است. به طور مثال اگر صعود دو روزه دماوند را تجربه نکنید و مستقیم به دنبال صعود یک روزه آن باشید. کمپینگ در ارتفاع بالا را به خوبی تجربه نخواهید کرد. این دیدگاه باعث می شود همیشه از نظر دانش صعود ناقص باشید و نتوانید آنطور که باید نتجیه بگیرید. یکی از چیزهایی که باعث می شود در این دام بیافتیم عجله کردن است، عجله کردن دشمن دیدن و یادگیریست.

انتخاب تجهیزات مناسب

شما در کوهنوردی به موارد زیادی از لوازم کوهنوردی نیاز دارید. چیزهایی از جمله کفش کوهنوردی، کاپشن کوهنوردی، کوله پشتی، لوازم فنی و … لیست بلندبالایی را ن روش کوهنوردی است. در این صورت لوازم مورد نیاز خود را کم کم با بالا رفتن سطح برنامه ها تهیه می کنید. این روش به شما اجازه می دهد بتوانید مناسب ترین لوازم مورد نیازتان را تهیه کنید. به یاد داشته باشید که لزوما بهترین لوازم کوهنوردی بهترین لوازم کوهنوردی برای شما نیستند. خرید یک کفش کوهنوردی سنگین چیزی نیست که در ابتدای کوهنوردی خود به آن نیاز داشته باشید.

قبل از تهیه اقلام مختلف کوهنوردی قدری در رابطه با این لوازم مطالعه کنید. همین باعث می شود انتخاب کردن برایتان آسان شود. پرسش از دیگران (افراد باتجربه) هم بسیار مفید خواهد بود.

همواره وضعیت آب و هوا را چک کنید.

این روزها ما دسترسی گسترده ای به وب سایت های هواشناسی داریم این وب سایت ها با دقت نسبتا خوبی می توانند پیش بینی شرایط آب و هوایی را ارایه کنند. به یاد داشته باشید که آب و هوای کوهستان حتی در فصول گرم سال هم به سرعت ممکن است تغییر کند. پس لازم است برای شرایط پیش رو آمادگی داشته باشید. همیشه پیشگیری بهتر از درمان است. از مهمترین وب سایت های پیش بینی آب و هوای کوهستان می توان به متابلو و مونتین فورکست اشاره کرد.

در جمع بندی باید گفت که کلید بهترین روش کوهنوردی آمادگی است. آمادگی از نظر دانش، فیزیک، ذهن و تجربه چیزیست که به شما کمک می کند به قله ها برسید و سالم به خانه بازگردید.ایجاد می کنند. در این جا هم رویکرد تدریجی بهترین روش کوهنوردی است. در این صورت لوازم مورد نیاز خود را کم کم با بالا رفتن سطح برنامه ها تهیه می کنید. این روش به شما اجازه می دهد بتوانید مناسب ترین لوازم مورد نیازتان را تهیه کنید. به یاد داشته باشید که لزوما بهترین لوازم کوهنوردی بهترین لوازم کوهنوردی برای شما نیستند. خرید یک کفش کوهنوردی سنگین چیزی نیست که در ابتدای کوهنوردی خود به آن نیاز داشته باشید.

قبل از تهیه اقلام مختلف کوهنوردی قدری در رابطه با این لوازم مطالعه کنید. همین باعث می شود انتخاب کردن برایتان آسان شود. پرسش از دیگران (افراد باتجربه) هم بسیار مفید خواهد بود.

همواره وضعیت آب و هوا را چک کنید.

این روزها ما دسترسی گسترده ای به وب سایت های هواشناسی داریم این وب سایت ها با دقت نسبتا خوبی می توانند پیش بینی شرایط آب و هوایی را ارایه کنند. به یاد داشته باشید که آب و هوای کوهستان حتی در فصول گرم سال هم به سرعت ممکن است تغییر کند. پس لازم است برای شرایط پیش رو آمادگی داشته باشید. همیشه پیشگیری بهتر از درمان است. از مهمترین وب سایت های پیش بینی آب و هوای کوهستان می توان به متابلو و مونتین فورکست اشاره کرد.

در جمع بندی باید گفت که کلید بهترین روش کوهنوردی آمادگی است. آمادگی از نظر دانش، فیزیک، ذهن و تجربه چیزیست که به شما کمک می کند به قله ها برسید و سالم به خانه بازگردید.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=82842

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.