• امروز : دوشنبه, ۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 22 April - 2024
کل اخبار 24660
2

پروانه بهره‌برداری از اولین هتل پنج ستاره اردبیل صادر شد

  • کد خبر : 77880
  • 14 مرداد 1401 - 3:07
پروانه بهره‌برداری از اولین هتل پنج ستاره اردبیل صادر شد
بام: مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اردبیل از صدور پروانه بهره‌برداری از اولین هتل پنج ستاره استان اردبیل خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری بام ، نادر فلاحی روز چهارشنبه گفت: با هدف توسعه تاسیسات گردشگری و ایجاد هتل‌های پنج ستاره در استان اردبیل ، هتل یاکاموز در مرکز شهر اردبیل به عنوان اولین هتل پنج ستاره با دریافت پروانه بهره‌برداری کار خود را آغاز کرد.

وی اظهار کرد: این هتل پنج ستاره دارای ۶۰ اتاق با ۱۵۰ تخت است که با تخت اضافه ظرفیت پذیرش ۲۱۰ نفر را دارد و سالن همایش، اتاق جلسات، تالار، سالن سینما، سفره‌خانه سنتی، استخر، سالن بدن‌سازی، روم سرویس، بازارچه محلی، خدمات خودرویی، سردخانه و غرفه‌های تجاری صنایع‌دستی از جمله امکانات این هتل است.

فلاحی ادامه داد: علاوه بر هتل یاکاموز چند هتل چهار و پنج ستاره دیگر نیز در اردبیل، سرعین، مشگین‌شهر و سایر شهرهای استان در حال احداث است که می‌تواند ظرفیت بزرگی به تاسیسات گردشگری استان اضافه کند.

اردبیل با حدود یک میلیون و ۲۴۸ هزار نفر جمعیت با استان‌های گیلان، زنجان و آذربایجان‌شرقی همسایه است و گردشگری در کنار کشاورزی و صنعت به عنوان سه محور توسعه این خطه به شمار می‌رود.

پیش از شیوع ویروس کرونا ۳۲ واحد هتل، ۸۷ واحد هتل آپارتمان، ۹۸ واحد مهمان‌پذیر، سه واحد کمپینگ و ۲ مجتمع گردشگری در کنار ۲ واحد اقامتگاه بوم‌گردی سالانه پذیرای هشت میلیون نفر گردشگر داخلی و افزون بر ۱.۶ میلیون گردشگر خارجی را در این استان میزبانی می‌کردند.

پل معلق مشگین‌شهر، کوه سبلان با ظرفیت کوهنوردی، وجود پیست اسکی آلوارس و سرعین به عنوان شهر چشمه‌های بهشتی از جاذبه‌های پر بازدید استان اردبیل است.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=77880

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.