• امروز : دوشنبه, ۷ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Monday - 26 February - 2024
کل اخبار 24573
4

چرا در روزهای کرونایی کوهنوردی انفرادی هم پرخطر است؟

  • کد خبر : 667
  • 09 مهر 1399 - 23:03
چرا در روزهای کرونایی کوهنوردی انفرادی هم پرخطر است؟

با توجه به شیوع کرونا، کوهنوردی به صورت گروهی به دلیل تجمع افراد موجب شیوع این ویروس می شود اما عضو کمیسیون پزشکی اتحادیه جهانی کوهنوردی معتقد است که کوهنوردی به صورت انفرادی هم می تواند پرخطر باشد. دکتر حمید مساعدیان عضو کمیسیون پزشکی اتحادیه جهانی کوهنوردی در گفتگو با ایسنا، در باره خطرات کوهنوردی […]

با توجه به شیوع کرونا، کوهنوردی به صورت گروهی به دلیل تجمع افراد موجب شیوع این ویروس می شود اما عضو کمیسیون پزشکی اتحادیه جهانی کوهنوردی معتقد است که کوهنوردی به صورت انفرادی هم می تواند پرخطر باشد.

دکتر حمید مساعدیان عضو کمیسیون پزشکی اتحادیه جهانی کوهنوردی در گفتگو با ایسنا، در باره خطرات کوهنوردی انفرادی در روز هایی که شیوع کرونا همه گیر شده است، بیان کرد: همانطور که کوهنوردان و مردم هر روز اخبار  را رصد می کنند میزان شیوع بیماری کرونا زیاد است. پس از ممنوعیت فعالیت های باشگاهی و کوهنوردی های گروهی از طرف مراجع رسمی و متولی این ورزش، انجام ورزش کوهنوردی به صورت انفرادی هم از نظر کارشناسان خطرناک است. شاید برای برخی کوهنوردان و مردم این موضوع توجیه علمی کافی نداشته باشد و هنوز هم متاسفانه برخی به صورت انفرادی و یا دو – سه نفره به کوهنوردی می پردازند.
او افزود:  همان گونه که می دانید ویروس کرونا در محیط بیرون از بدن انسان می تواند بین دو ساعت تا دو روز زنده بماند. در مسیری که کوهنوردی می کنید از کجا مطمئن خواهید بود که فردی که هنوز علائم بیماری را ندارد نیم ساعت پیش و یا حتی روز گذشته از آن مسیر عبور نکرده باشد؟ یا در برخی مسیرها شاید ناخودآگاه برای حفظ تعادل خود دست به سنگ شوید و یا میله یا طنابی که در مسیر برای حفظ تعادل شما و کوهنوردان دیگر هم نصب شده تماس پیدا کنید و از کجا می توانید تضمین کنید که آن طناب یا میله آلوده نباشد؟
مساعدیان بیان کرد: یک تماس ساده با این سطوح و سپس یک تماس ساده دست با صورت و بینی می تواند به راحتی شما را آلوده کند. این از جمله خطراتی خواهد بود که می‌تواند یک کوهنورد  حتی اگر به صورت فردی اقدام به صعود کرده باشد را هم تهدید کند.  پس کوهنوردان نباید بی دلیل خود را در معرض تماس و خطر آلودگی با این ویروس قرار دهند.

او در پایان توصیه کرد: مردم و کوهنوردان بعد از ریشه کن شدن این ویروس می توانند مجددا برای سالها و دهه ها به کوهنوردی بپردازند و از طبیعت لذت ببرند. ما کوهنوردی می کنیم تا سلامت باشیم نه اینکه سلامتی خود را قربانی ورزش مان کنیم. در آخر می گویم که فرصت زندگی را از دست ندهیم.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=667

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.