• امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
کل اخبار 24678
1

آریتمی قلبی چیست؟

  • کد خبر : 17656
  • 20 دی 1399 - 11:59
آریتمی قلبی چیست؟
گروه اموزشي بام نيوز:بسیاری از افراد، وقتی صدای قلب خود را می شنوند که در شرایط خاص هیجانی مانند خوشحالی، ترس یا اضطراب واقع شده باشند یا آن که مشغول یک فعالیت ورزشی شوند.

گروه اموزشي بام نيوز،مطلبي را در خصوص آریتمی قلبی چیست؟ منتشر نمود:

برخی کوهنوردان در هنگام صعود دچار علائمی از جمله تپش قلب غیرمتعارف می شوند. مطلب ذیل را بخوانید و اگر در حین کوهنوردی دچار چنین علائمی می شوید به آن اهمیت دهید و بدنبال پیگیری علت آن باشید:

آریتمی قلبی:
بسیاری از افراد، وقتی صدای قلب خود را می شنوند که در شرایط خاص هیجانی مانند خوشحالی، ترس یا اضطراب واقع شده باشند یا آن که مشغول یک فعالیت ورزشی شوند.

مصرف برخی از داروها باعث کاهش ضربان قلب می شود. اما اگر کاهش یا افزایش ضربان قلب ادامه داشته باشد، نشان دهنده آن است که قلب دچار آریتمی یا بی نظمی ضربان شده که در صورت بی توجهی ممکن است این آوای حیاتی برای همیشه خاموش شود.
در حالت عادی ضربان قلب باید در یک دقیقه بین ۶۰ تا ۱۰۰ ضربه باشد و نیز به گونه ای باشد که فرد متوجه کارکرد قلبش نباشد و اگر به هر علتی ضربان قلب تند، کند یا نامرتب ، (گاهی تند و گاهی کند) شود نشان دهنده آریتمی قلب است.
آریتمی فوق بطنی که منشا آن از قسمت های حفره های دهلیزی است، معمولا خوش خیم بوده و تنها باعثتپش قلب و گاهی سرگیجه می شود. اما آریتمی بدخیم که منشا آن از بطن ها و از حفره های پمپاژ کننده قلب است، در صورت تداوم باعث ایست قلبی شده و در نهایت منجر به مرگ افراد می شود.

علایم این نوع آریتمی نیز بر اساس نوع، محل و تداوم از یک طیف ساده مانند تپش قلب شروع و تا سرگیجه، سنکوب و در نهایت ایست قلبی ادامه می یابد.

 

 

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=17656

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.