• امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل اخبار 24664
1

آلوده كردن محيط كوهستان

  • کد خبر : 35176
  • 20 فروردین 1400 - 19:46
آلوده كردن محيط كوهستان
بام نیوز: بعضي از زباله ها بعلت دير تجزيه شدن سال ها در كوه مانده و چهـره كوهسـتان را زشـت و ناخوشـايند ميكنند ، مانند شيشه كه يك ميليون سال زمان لازم است تا تجزيه شده و به طبيعت باز گردد و يا آلومينيم پانصد سال طول ميكشد تا تجزيه گردد .

آلوده كردن محيط كوهستان با رهاكردن زباله و مواد زائد در كوهها ضمن آلوده كردن سرچشمه آبها كه پس ازطي مسافت زيادي براي شرب انسان و حيوانات و آبياري مزارع و باغات بكار ميرود در ، رونـد طبيعـي اكوسيستم كوهستان خلل وارد مي كند و اين كار آسيب هاي جدي و خسارات جبران ناپذيري بركوهها وارد ميسازد. بعضي از اين زباله ها خطرناك و سمي هستند مانند باطري هاي فرسوده، كه حتمـاً بايـد آنهـا را از محيط كوهستان خارج نمود و بعضي براي سلامتي حيوانات ساكن كوهستان مضّر هستند مانند بقاياي مواد غذائي كه توسط گردشگران در آنجا دور ريخته ميشوند بايد بدانيم كه در كوهستان هيچ نوع غذائي را نبايد
به حيوانات داد زيرا آنها هرگز به خوردن موادغذائي ما كه براي دستگاه گوارش آنها نا آشنا و ناسازگار اسـت ، عادت ندارند
بعضي از زباله ها بعلت دير تجزيه شدن سال ها در كوه مانده و چهـره كوهسـتان را زشـت و ناخوشـايند ميكنند ، مانند شيشه كه يك ميليون سال زمان لازم است تا تجزيه شده و به طبيعت باز گردد و يا آلومينيم پانصد سال طول ميكشد تا تجزيه گردد .

فلزات ۹۵ سال
پلاستيك ۲۲۰ سال
آلومينيوم ۵۰۰ سال
شیشه ۱٫۰۰۰٫۰۰۰ سال

بعضي هم ممكن است آسيبي به كوه نرساند ، ولي سيماي كوه را نازيبا ميسازد و نبايد كساني كه بعـد از ما به آن منطقه وارد ميشوند با آن منظره زشت روبرو گردند و اين حق مسلم آنها است كه محـيط راپـاكيزه ببينند. مانند پوست ميوه ها كه شايسته است كوهنوردان آنها را چال كرده و يادر زير سنگها پنهان نمايند و نيز لازم است بعد از دفع حاجت محل آلوده شده را با خاك و سنگ بپوشاند ، تاهم منظره بدي براي ديگران
نباشد وهم آلودگي توسط حيوانات و باد و باران پخش نگردد بنا بر اين لازم است آشغالها و زباله هاي خودراتا رسيدن به اولين ظرف آشغال همراه خود بياوريم .

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=35176

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.