• امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
کل اخبار 24677
3

اطراف مشهد کجا بریم؟

  • کد خبر : 75600
  • 20 خرداد 1401 - 0:12
اطراف مشهد کجا بریم؟
بام نیوز: مشهد از لحاظ موقعیتی پایتختت معنوی ایران محسوب می شود، که هر ساله زائران زیادی برای زیارت به این شهر سفر می کنند.

به گزارش بام نیوز، مشهد علاوه بر داشتن مکان های زیارتی جاهای دیدنی و جاذبه های گردشگری زیادی نیز دارد که آس چارتر در این مقاله سعی دارد تعدادی از این جاذبه های گردشگری مشهد را به شما معرفی کند، در ادامه با ما همراه باشید. شما نیز می توانید بلیط چارتر بوشهر مشهد را از سایت آس چارتر تهیه نمایید.
روستای کنگ
روستای کنگ در فاصله ۲۸ کیلومتری شهر مشهد در مجاورت رودخانه کنگ و در کنار کوه های بینالود قرار گرفته است. نان این روستا برگرفته از نام پرنده ای قوی پنجه که زیستگاهش کوهستان بوده و کنگ به معنای دژی مستحکم است. وجود تعدادی آبشار کوچک در دل دره ای سر سبز در فاصله ۵ کیلومتری این روستا از جاذبه های گردشگری و خاص این روستای زیبا است. در این روستا امکاناتی رفاهی برای رفاه حال گردشگران در نظر گرفته شده است، مانند اقامتگاه های بوم گردی که شما می توانید به راحتی چند روز را در این روستای زیبا و سرسبز اقامت کنید.
طرقبه
طرقبه شهری کوچک در نزدیکی مشهد که معروف ترین جاذبه گردشگری در اطراف مشهد می باشد که هرساله گردشگران و مسافران زیادی را به خود جذب می کند؛ به همین دلیل این شهر به مرکز توریستی استان خراسان رضوی تبدیل شده است، ییلاقات طرقبه جاذبه های زیادی مانند: چشمه عسل، پیست مخصوص اتومبیل رانی، بوستان سنگی نصوح آباد، رودخانه جنگلی طرقبه، مسجد روستای ازغد طرقبه، طبیعت کوهستانی کردینه، دره ارغوان، سدچالیدره است. که در ادامه توضیح مختصری برای هر مورد خواهیم داد.
چالیدره
یکی از مهمترین جاذبه های پرطرفدار توریستی دربین گردشگران منطقه تفریحی چالیدره است، که در نزدیکی طرقبه و ابتدای مسیر روستای نغندر قرار دارد. سد چالیدره از جاذبه های این منطقه است که در کنار امکانات رفاهی و تفریحی باعث شده این منطقه به یکی از بهترین و پرطرفدارترین جاهای مشهد تبدیل شود. امکانات تفریحی موجود در چالیدره شامل: تله کابین، قایق موتوری و پدالی، برج گردان، بانجی جامپینگ، کشتی، ترن، کافی شاپ، اسکله تفریحی، رستوران های سنتی و فرنگی، ماهیگیری در سد چالیدره، و عکاسخانه سنتی، سرویس های بهداشتی، نمازخانه، فروشگاه های متنوع و سوپرمارکت از امکانات رفاهی چالیدره می باشد.
قله زو

قله زو یکی از جاهای دیدنی مشهد در فصل بهار است که در فاصله ۱۰ کیلومتری از مرکز شهر مشهد واقع شده است. قله زو بلندترین قله ارتفاعات آب و برق مشهد و یکی از مسیرهای اصلی تمرین کوهنوردی برای کوهنوردان است. در ارتفاع حدود ۱۲۰۰ متری این منطقه یک چشمه کوچک وجود دارد که به «چشمه معین» شهرت دارد. برای رسیدن به این قله باید از داخل کوهستان پارک خورشید بروید و در مدت زمان کمتر از ۱۵ دقیقه، می ‌توانید به این منطقه برسید این منطقه به دلیل آب و هوای مناسبش یک فضای مناسب برای ورزش صبحگاهی ورزشکاران است. پله‌هایی در همین راستا ساخته شده که با زمانی حدود ۴۵ دقیقه می توانید خودتان رابه بالای کوه برسانید، کسانی که آمادگی کوهنوردی و صعود را ندارند، می ‌توانند از این پلکان استفاده کنند، کسانی که کوهنوردی را انتخاب می کنند حدود یک ساعت و نیم زمان می‌ برد تا به بالای کوه برسند.
آبشار زیبای اخلمد
در فاصله ۲کیلومتری روستای اخلمد آبشارهای زیبایی قرار دارد، که ارتفاع یکی از این آبشارها به ۸۵ متر نیز می رسد. این روستا در میان کوه های بینالود قرار دارد، شما در ابتدای ورود به این مسیر انواع پوشش گیاهی و گل های رنگارنگ مختلف را مشاهده می کنید. بعد از یک کیلومتر از مسیر روستا را که طی کردید شما می توانید بلندترین آبشار۸۵ متری اخلمد را ببینید. آبشار سوم و چهارم در بالای این آبشار اصلی قرار گرفته اند؛ که برای دیدن آنها به تجهیزات کوهنوردی دارید، ارتفاع دیواره های اطراف دره اخلمد ۸۵ متر است که بزرگترین و معروف ترین آنها دیواره های سفید، عقاب و الله اکبر را می توان نام برد. وجود صخره های زیاد در این منطقه تفریح جذابی برای علاقه مندان به ورزش صخره نوردی است. در این دره تعداد ۸۵ آبشار وجود دارد، آبشارو روستای زیبای اخلمد قدمتی چند هزار ساله دارد، از این رو این روستا جاذبه های گردشگری زیادی دارد که هنوز ناشناخته محسوب می شوند، مانند: بنداخلمد، غار اخلمد، و تعداد زیادی آبشارهای فصلی آن که هرساله گردشگران زیادی ازطبیعت بکر و رویایی این منطقه دیدن می کنند.
اطراف مشهد کجا بریم؟
طبیعت قره سو
قره سو نام روستایی در جنوب غربی کلات نادری در فاصله ۱۰ کیومتری این روستا مناطق ییلاقی و دره های زیبا و آب و هوای مطلوبی دارد. در این روستا ۸ آبشار خروشان وجود دارد، که برای دیدن آنها باید از نرده بان های فلزی که در آنجا قرار دارد، بالا بروید. وجود چشمه های آب سرد، که قابل آشامیدن است، در این منطقه جذابیت های این روستا را دوبرابر کرده است. از آب شیرین این چشمه ها علاوه برآشامیدن همچنین برای آبیاری باغات و و مناطق کشاورزی نیز استفاده می شود. نادرشاه افشار در زمانی که قصر خورشید را بنا کرد به کمک مهندسین آب شیرین قابل شرب را به داخل قصر خورشید هدایت کرد. قره سو نامی است ترکی بع معنای آب سیاه است.
پارک ملی چهل بازه

پارک ملی چهل بازه با مساحتی حدود ۴۰۰ هکتار یکی از بزرگترین پارک های مشهد می باشد، که در شمال بلوار امام علی قرار دارد، این پارک از غرب روبروی نمایشگاه بین المللی و از شرق به میدان قائم و از سمت جنوب به بلوار معلم و مناطق مسکونی راه دارد. به دلیل نزدیک بودن این پارک به نمایشگاه بین المللی از امکاناتی همچون: کافی شاپ، فرهنگسرا، رستوران و امکانات متعدد بسیاری برخوردار است، رودخانه ای هم از میان این پارک عبور می کند. گردشگرانی که برای مناسبت های مختلف از نمایشگاه بازدید می کنند، از این پارک زیبا نیز دیدن می کنند و از آب و هوای مطلوب و دلپذیر این پارک لذت می برند.
باغ گلهای مشهد
باغ گیاه شناسی مشهد یکی از زیباترین باغ های مشهد می باشد، هر گونه گیاه متنوعی در این باغ وجود دارد، از حدود ۵۸ سال گذشته، ۱۱ کلکسیون در این مجموعه ساخته شده که هرکدام گیاهی از اقلیم خاص را پوشش می‌دهند. یکی از جذاب‌ترین بخش های این مجموعه، قسمت مربوط به نگهداری گیاهان دارویی است که حدود ۴۰۰ نوع نمونه‌ ی ژنتیکی است که در این باغ نگهداری می ‌شود.
پاییز، بازار داغ باغ گیاه شناسی مشهد
اطراف مشهد کجا بریم؟
در پاییز هرسال، جشنواره‌ی گل‌های داوودی در این مجموعه برگزار می‌شود. دیدن ۷۰۰ نمونه گل داوودی از مکان های مختلف دنیا پاییز شما را پر رنگ تر خواهد کرد.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=75600

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.