• امروز : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
کل اخبار 24696
1

امدادرسانی هلال احمر شمیرانات به کوهنورد حادثه دیده در ارتفاعات شمال تهران

  • کد خبر : 35698
  • 23 فروردین 1400 - 19:12
امدادرسانی هلال احمر شمیرانات به کوهنورد حادثه دیده در ارتفاعات شمال تهران
انجمن پزشکی کوهستان: این شهرستان دارای کوه‌ها، روددره ها و محل عبور رودخانه جاجرود به سد لتیان و به همین علت در تمامی فصول با استقبال چشمگیر گردشگران و کوهنوردان مواجه است.

سرپرست جمعیت هلال احمر شمیرانات از امداد رسانی نجاتگران به کوهنورد ۲۰ ساله خبر داد.

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر شهرستان شمیرانات؛ شریفی سرپرست جمعیت هلال احمر شمیرانات اظهار داشت:درساعت ۹و۵۵ دقیقه درپی اعلام حادثه از مرکز عملیات هلال احمر استان تهران مبنی بر پیچ خوردگی پای آقای ۲۰ ساله در ارتفاعات کلکچال <منطقه تپه نورالشهدا>، سریعا یک تیم عملیاتی از پایگاه امدادونجات کوهستان دربند به محل حادثه اعزام شد.

وی خاطر نشان کرد: پس از رسیدن تیم به محل حادثه مشخص گردید مصدوم در حین کوهنوردی دچار آسیب دیدگی شدید در ناحیه زانو شده که با انجام اقدامات امدادی اولیه، تثبیت فیزیکی، توسط تیم اعزامی به پایین کوه منتقل، و در نهایت تحویل عوامل اورژانس شد و عملیات در ساعت ۱۳و۲۰ دقیقه با موفقیت پایان یافت.

وی با توجه به شرایط منطقه و حوادث متعددی که برای کوهنوردان و گردشگران رخ می‌دهد تأکید کرد: ورزشکاران و شهروندان نکات ایمنی را رعایت کنند تا شاهد چنین حوادثی نباشیم.

شهروندان در صورت وقوع حادثه می‌توانند با شماره تماس ۱۱۲ جمعیت هلال احمر ارتباط برقرار کنند.

شمیرانات دارای ۵ پایگاه امداد و نجات در گردنه قوچک (ورودی لواسانات و رودبار قصران)، دربند، کلکچال، شیرپلا و نمایشگاه بین المللی است.

شمیرانات با آب و هوایی کوهستانی متشکل از شهر شمیران (منطقه یک و شمال و شرق منطقه دو تهران) و دو بخش لواسانات و رودبار قصران در شمال و شمال شرقی پایتخت واقع شده؛ این شهرستان دارای کوه‌ها، روددره ها و محل عبور رودخانه جاجرود به سد لتیان و به همین علت در تمامی فصول با استقبال چشمگیر گردشگران و کوهنوردان مواجه است.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=35698

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.