• امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل اخبار 24664
0

انسان و حیات وحش

  • کد خبر : 16762
  • 16 دی 1399 - 20:40
انسان و حیات وحش
بام نيوز:ب با آغاز فصل سرما و یخبندان خبرهایی از نزدیک شدن حیوانات وحشی و درنده به ویژه گرگ‌ها به حریم شهرها، روستا و جوامع انسانی به گوش می رسد که یکی از دلایل اصلی آن یافتن غذا است.

 

به گزارش پايگاه خبري بام نيوز، فصل زمستان، بارش برف و یخبندان علاوه بر بسته شدن جاده ها حواشی دیگری مانند نزدیک شدن گرگ ها و شغال ها به حاشیه شهرها و روستاها را دارد که به کمک فضای مجازی فیلم و عکس‌های آن بین مردم دست به دست می شود.

قلمرو_گرگها به شعاع ۵٠٠ کیلومتر می باشد.

نزدیک شدن حیات وحش به مناطق مسکونی نتیجه نامهربانی انسانها با طبیعت است.
دلیل اصلی نزدیک شدن حیوانات وحشی به جوامع انسانی تغییر اکوسیستم جانوری و در نتیجه کمبود منابع تغذیه ای این حیوانات بر اثر تخریب محیط زیست و انقراض گونه‌های حیوانات است.

دفع غیر اصولی پسماندها از مهمترین دلایل نزدیک شدن حیوانات وحشی به مناطق مسکونی است.

دفع غیر اصولی پسماند در روستاها که در داخل آن منابع غذایی برای حیواناتی مانند سگ، شغال و گرگ وجود دارد موجب نزدیکی حیوانات به آنها برای تغذیه می شود.
در داخل شهر نیز شهروندان متاسفانه زباله های خود را به صورت صحیح دفع نمی کنند و جلوی درب منزل و یا در کوچه آن رها می کنند که اگر داخل سطل های زباله شهرداری که در نزدیکی محل های مسکونی وجود دارد دفع کنند بسیاری از مشکلات حل می شود.

ساکنان روستاها با محصور کردن محل زندگی خود و محل های نگهداری احشام و دهیاران با دفع پسماندها در جایگاه های تعیین شده و دفع آن از خطرات احتمالی جلوگیری کنند.
در شب ها و زمان طلوع آفتاب افراد کم توان، سالمندان و کودکان از تردد در حاشیه شهر و به ویژه شهرک های اطراف که در مجاورت دشت و کوه ها هستند خودداری کنند.

از بین بردن حیوانات وحشی موجب تخریب اکوسیستم جانوری می شود، بنابراین نمی‌توانیم گرگ ها که در طبیعت زندگی می کنند را از بین ببریم چون این کار موجب افزایش شغال می شود و از بین بردن گرازها نیز ذخیره غذایی گرگ ها را به خطر می اندازد.
وقتی مشکلاتی که از سوی طبیعت بر انسان تحمیل می شود را بررسی می‌کنیم در نهایت مقصر اصلی را خود انسان ها می بینیم و ریشه آن نامهربانی با طبیعت است از سیل، آتش سوزی و خشکسالی گرفته تا حمله حیوانات وحشی؛

به بیان دیگر” از ماست که بر ماست” بیایم در این روزهای سرد زمستان حیوانات را از یاد نبریم مثل آن مغازه دار که گندم برای گنجشک ها در پای درخت کنار پیاده رو می ریزد یا آن یکی که با یک جعبه کارتنی آشیانه ای برای پرنده زیر سقف بالکن فراهم کرده است.
با حیوانات مهربان باشیم.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=16762
  • نویسنده : مائده اسماعيلی
  • ارسال توسط :
  • منبع : كانال كوهنوردي فرانر از ابرها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.