• امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل اخبار 24664
2

تداوم آلودگی هوای تهران تا فردا

  • کد خبر : 73156
  • 19 فروردین 1401 - 22:39
تداوم آلودگی هوای تهران تا فردا
بام نیوز: اداره کل هواشناسی استان تهران، با صدور هشدار نارنجی اعلام کرد: کاهش کیفیت هوا و انباشت آلاینده های جوی بویژه ذرات معلق طی امروز (جمعه ۱۹ فروردین) تا (فردا ۲۰ فروردین) پیش بینی می شود و وضعیت آلودگی هوا در حالت هشدار نارنجی خواهد بود.

به گزارش روز جمعه اداره کل هواشناسی استان تهران، افزایش ذرات معلق در جو  و کاهش کیفیت هوا تا در شرایط ناسالم برای همه گروه ها و در بعضی ساعات بویژه امروز  تا شرایط بسیار ناسالم و خطرناک  مورد انتظار است.

همچنین اداره کل هواشناسی استان تهران،  نسبت به حضور در فضای باز برای افراد دارای سابقه بیماری های قلبی و ریوی، رفت و آمدهای غیرضروری به نواحی پرتردد برای افراد سالمند و خردسال و فعالیت فیزیکی طولانی و ورزش در فضای باز در این مدت هشدار داد.

در عنوان هشدارهای صادره از سوی مرکز پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور رنگ زرد جهت آگاهی، رنگ نارنجی جهت آمادگی و رنگ قرمز جهت اقدام است.

۲۳ایستگاه کیفیت هوای تهران در شرایط قرمز

بر اساس آخرین اطلاعات شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، در حالی شاخص لحظه ای هوای پایتخت ۴۹۱ و خطرناک است که کیفیت هوا در ۲۳ ایستگاه در شرایط قرمز و ناسالم برای همه گروه‌ها قرار دارد.

بر این اساس کیفیت هوا  تنها در سه ایستگاه شهر ری منطقه ۲۰  شهرداری منطقه ۲ و دانشگاه شهید بهشتی منطقه یک  کیفیت هوا در شراط ناسالم برای گروه های حساس (نارنجی) است.

همچنین امروز آلوده ترین ایستگاه تهران  شهرک چشمه منطقه ۲۲  با شاخص ۱۹۷ است.

براین اساس شرکت کنترل کیفیت هوای تهران تهران توصیه کرد:در این شرایط خطرناک افراد باید از فعالیت های خارج از منزل خودداری ورزند و از هرگونه فعالیت خارج از منزل که افراد بطور متناوب طی مدت چندین ساعت انجام می دهند و سبب می شود نفس کشیدن تا حدی سخت تر از حالت طبیعی صورت گیرد  و همچنین از هرگونه فعالیت شدید خارج از منزل که سبب می شود نفس کشیدن به سختی صورت گیرد پرهیز کنند.

همچنین اداره کل هواشناسی استان تهران، به احتیاط در تردد درون شهری  با توجه به کاهش دید و پرهیز از کوهنوردی و پرواز گلایدر و هواپیماهای سبک، پرهیز از کار بر روی سازه های مرتفع، محکم کردن سازه های  موقت و پوشش گلخانه ها و آمادگی دستگاه های اجرایی برای پیشگیری از خسارات احتمالی هشدار داد.

شاخص کیفیت هوا معیاری برای تعیین روزانه کیفیت و میزان ارتباط آن با سطوح سلامت افراد است که به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک یا سبز، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط قابل قبول یا زرد، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه حساس یا نارنجی، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم برای همه یا قرمز، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم یا بنفش و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک یا ارغوانی تعیین شده است.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=73156

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.