• امروز : دوشنبه, ۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 22 April - 2024
کل اخبار 24660
1

تناسب اندام زنان چه تفاوتی با تناسب اندام مردان دارد

  • کد خبر : 36909
  • 30 فروردین 1400 - 13:20
تناسب اندام زنان چه تفاوتی با تناسب اندام مردان دارد
بام نیوز: اگرشاخص توده‌ی بدنی یک مرد معمولی و یک زن معمولی با همان وزن را اندازه بگیرید، مرد معمولا شاخص توده‌ی بدنی پایین‌تری دارد که نشانه‌ی توده عضلانی بیشتر است.

 

تستوسترون

مردان سطوح تستوسترون بالاتری نسبت به زنان دارند و زنان دارای سطوح استروژن بالاتری نسبت به مردان هستند. تستوسترون، هورمونی است که به بدن انسان کمک می‌کند عضله بسازد، در حالیکه استروژن باعث رشد سلول‌های چربی و تمام نشانه‌های دیگر جنسیتی زنان می‌شود.

کاهش وزن

مؤثرترین راه برای سوزاندن چربی و کاهش وزن چیست؟ عضله بسازید! هر چه عضلات بیشتری در بدن‌تان داشته باشید، هر روز کالری بیشتری خواهید سوزاند و متابولیسم شما سریع‌تر خواهد شد. از آنجا که مردان آسان‌تر از زنان می‌توانند عضلات بزرگ‌تر و فعال‌تر بسازند، پس بدیهی است که کاهش وزن نیز برای آن‌ها آسان‌تر باشد.

انعطاف پذیری

این، بخشی است که همیشه زنان در آن پیشی می‌گیرند. زنان به طور طبیعی انعطاف پذیرتر از مردان هستند زیرا استخوان‌های آنها کوتاهتر است و زوایای ظریف‌تری دارند. بدن زنان معمولا گردتر است و استخوان‌های اطراف لگن آن‌ها، انعطاف پذیرتر از استخوان‌های لگن مردان می‌باشد.

توده‌ی عضلانی

مردان به طور طبیعی به علت سطوح بالاتر تستوسترون، توده‌ی عضلانی بیشتر دارند.
اگرشاخص توده‌ی بدنی یک مرد معمولی و یک زن معمولی با همان وزن را اندازه بگیرید، مرد معمولا شاخص توده‌ی بدنی پایین‌تری دارد که نشانه‌ی توده عضلانی بیشتر است.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=36909

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.