• امروز : دوشنبه, ۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 22 April - 2024
کل اخبار 24660
1

تهوع هنگام تمرین

  • کد خبر : 31545
  • 26 اسفند 1399 - 21:20
تهوع هنگام تمرین
بام نیوز: بایدتوجه کنید که درهنگام تمرین به هیچ وجه از نوشابه های گازدار استفاده نکنید چراکه علاوه بر مضرات مانع تنفس درست خواهدشد.

گاهی افرادی که درهنگام ورزش کردن دچار حالت تهوع میشوند..به دلیل اختلال درمیزان قند ونمک خون آنهاست .

یکی دیگر از عوامل حالت تهوع, ممکن است بخاطر تغذیه قبل ورزش بوجود بیاید .یکی از عواملی که می تواند در ورزش نقش مهمی داشته باشدتغذیه صحیح قبل وبعداز ورزش میباشد.

پرخوری قبل از تمرین و خوردن غذاهای چرب و سنگین به دلیل افزایش جریان خون در دستگاه گوارش و کمتر شدن جریان خون در عضلات باعث کاهش عملکرد عضلات می‌شود ولی نخوردن غذا هم به دلیل افت فشار و قند موجب حالت تهوع می‌شود بنابراین مقدار کمی غذای سبک قبل از ورزش میل کنید تا انرژی لازم برای ورزش و نیز چربی سوزی داشته باشید.

درصورت خوردن غذای سنگین ,شامل پروتئین,فیبر وچربی زیاد باید تا ۳ الی۴ ساعت از ورزش کردن خودداری ڪنید.تا غذای شما هضم شود.

یکی دیگرازعوامل ایجادحالت تهوع ممڪن است بخاطر تغذیه در حین ورزش باشد.

تغذیه درحین ورزش میتواندشامل:
آبمیوه طبیعی و رقیق شده ,میوه ,آب یا نوشیدنی ورزشی باشد.
بایدتوجه کنید که درهنگام تمرین به هیچ وجه از نوشابه های گازدار استفاده نکنید چراکه علاوه بر مضرات مانع تنفس درست خواهدشد.

به هیچ عنوان به جای رفع تشنگ و گرسنگی حین تمرین از آبمیوه های شرکتی و یا کیک ها و بيسکوئيت ها استفاده نکنید بهترین گزینه جرعه جرعه نوشیدن آب و آب میوه های طبیعی رقیق شده با اب و دتاکس واترها و تکه های میوه میباشند

پرهیز از زياده روي در مصرف کاکائو و كافئين:
باوجود اينكه ممكن است كه كافئين درسوخت و ساز چربی ها میشود وبه حفظ گلیکوژن در ماهیچه هاکمک میکند ولی مصرف بیش ازحد آن افزایش ادرار وکم شدن آب بدن میشود که درنتیجه باعث کاهش توانایی میگردد. وسردرد,سرگیجه,تهوع و لرزش از عوارض مصرف بیش ازحد کاکائو و كافئين است.

استفاده از ماده های دوپینگی که امروزه بانام چربی سوز به فروش میرسند نیز باید به صورت برنامه ریزی شده و زیر نظر پزشک باشدو میتواند خطرات جبران ناپذیری داشته باشد

کم آبی و پرآبی بدن :
همانطور که میدانید کم آبی بدن یک عامل شناخته شده است که باعث حالت تهوع میشود. همچنین ممکن است پرآبی بدن نیز این حالت را بوجود بیاورد نوشیدن آب زیاد حین ورزش شدید نیز باعث تهوع ,گیجی و لرزش عضلانی میشود نوشیدن زیاد آب باعث رقیق شدن الکترولیت های خون میشود وبه افت میزان سدیم خون می انجامد.

 

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=31545

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.