• امروز : دوشنبه, ۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 22 April - 2024
کل اخبار 24660
2

تیم واکنش سریع به همت هیات کوهنوردی استان اردبیل برای مواقع حادثه تشکیل شد

  • کد خبر : 18794
  • 26 دی 1399 - 21:31
تیم واکنش سریع به همت هیات کوهنوردی استان اردبیل برای مواقع حادثه تشکیل شد
بام نیوز: محمد رضا برادران معاون ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان ادربیل، تیم واکنش سریع به همت هیات کوهنوردی استان اردبیل برای مواقع حادثه تشکیل شد.

به گزارش خبرنگار بام نیوز روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیلاظهار داشت:جلسه هماهنگی تیم واکنش سریع با حضور محمد رضا بردران معاون ورزشی ، خانم سلطانی سرپرست معاون ورزش بانوان، تقی زاده رئیس گروه توسعه ورزش همگانی و نمایندگان دستگاه های هلال احمر، مدیریت بحران، استانداری ، هیات کوهنوردی، هیات نجات غریق برگزار شد.
محمد رضا برادران معاون ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل در این جلسه با توجه به کوهستانی بودن و همچنین وجود سد ها و رودخانه هایی که در سطح استان وجود دارد و همچنین حادثه خیز بودن شرایط و خطراتی که برای کوهنوردان و افراد عادی که دچار غرق شدگی می شوند گفت: نیاز هست که یک تیم واکنش سریع در استان اردبیل تشکیل شود که با اقداماتی که هیات کوهنوردی استان اردبیل انجام داده است این تیم را با همکاری هلال احمر استان اردبیل تشکیل داده است.
برادران افزود: این تیم می تواند با هماهنگی های لازم بین دستگاه های اجرایی در سریع ترین زمان ممکن اقدامات موثری را برای افراد حادثه دیده انجام دهد.
معاون ورزش اداره کل ورزش وجوانان استان اردبیل اضافه کرد: با توجه به اینکه استان اردبیل هر ساله و هر فصل برای صعود به قله سبلان کوهنوردان زیادی به استان اردبیل سفر می کنند نیاز هست که پایگاه امداد هوایی برای این موضوع انجام گیرد تا بتوانیم از خطرات احتمالی جلوگیری بکنیم.
دکتر پهلوانی رئیس هیات کوهنوردی استان ادربیل هم در این جلسه از تشکیل تیم وواکنش سریع خبر داد و گفت: با معرفی ۳۲ نفر از متخصصین و کوهنوردان به هلال احمر استان اردبیل تیم واکنش سریع را تشکیل دادیم و مقرر شد که یک دوره آموزشی ۱۱۰ ساعته از طرف هلال احمر استان برای این عزیزان برگزار شود.
رئیس هیات کوهنوردی استان اردبیل اضافه کرد: با توجه به برنامه ریزی های که انجام گرفته سال ۱۴۰۰ یکی از سالهای پر کار این هیات خواهد بود و شاهد حضور کوهنوردان زیادی برای صعود های تابستانه و زمستانه و همچنین یخ نوردی از سراسر ایران خواهیم بود که نیاز هست که یک پایگاه امدادی هوایی کوهستانی با تجهیز یک هلی کوپتر برای صعود به قله سبلان داشته باشیم.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=18794

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.