• امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل اخبار 24664
1

سند مالکیت ۲۳۶ هزار هکتار اراضی ملی سمنان صادر شد

  • کد خبر : 53366
  • 20 شهریور 1400 - 19:58
سند مالکیت ۲۳۶ هزار هکتار اراضی ملی سمنان صادر شد
بام نیوز: مسؤول واحد مهندسی اداره منابع‌طبیعی و آبخیزداری سمنان از صدور بیش از۲۳۶ هزار هکتار از اراضی ملی این شهرستان از ابتدای مرداد ماه امسال تاکنون خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بام نیوز از سمنان به نقل از روابط عمومی منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان، مسعود مرامی اظهار کرد: حفظ، احیا، توسعه و بهره‌برداری از اراضی ملی از مهم‌ترین وظایف منابع طبیعی محسوب می‌شود.

وی با اشاره به صدور سند مالکیت برای ۲۳۶ هزار از اراضی ملی سمناندر راستای تثبیت مالکیت به نام دولت جمهوری اسلامی ایران با نمایندگی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور قرار دارد از ابتدای مرداد ماه امسال تاکنون گفت: اجرای طرح کاداستر مالکیت اراضی دولت تثبیت و نقش بسزایی در راستای توسعه شهرستان و طرح‌های عمرانی دارد.

مسؤول واحد مهندسی اداره منابع‌طبیعی و آبخیزداری سمنان افزود: ثبت اطلاعات توصیفی و مکانی هر پلاک ثبتی و دقت بالای اسناد تک برگی موجب کاهش و برطرف شدن بسیاری از مشکلات ثبتی و جلوگیری از تصرف، تعرض، پدیده زمین‌خواری و جعل اسناد می‌شود.

مرامی گفت: اسناد صادر شده مربوط به ۱۰ پلاک ثبتی موسوم به گودچال، ولک، گلراد نوکه (کلرات) سمنان، جنوب طلحه، بنک، تنگه حسین سمنان، دشتی، صوفی آباد، مفرکی و … است.

وی بیان کرد: روند اخذ سند اراضی ملی با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان در دستور کار این اداره قرار داشته و امید است تا پایان امسال برای کلیه اراضی ملی شهرستان در قالب طرح کاداستر اراضی ملی صدور سند تک برگ صورت پذیرد.

مسؤول واحد مهندسی اداره منابع‌طبیعی و آبخیزداری سمنان طرح کاداستر را اقدامی قانونی و پیشگیرانه برای تعرض به عرصه های منابع طبیعی دانست.

مرامی اظهار کرد: عرصه‌هایی که زیرپوشش طرح کاداستر قرار می‌گیرند در سامانه کاداستر ثبت اسناد بارگذاری و بدین‌وسیله علاوه بر برطرف شدن بسیاری از مشکلات ثبتی، این اقدام گامی مهم برای پیشگیری از وقوع پدیده زمین‌خواری و هرگونه سوء‌استفاده احتمالی از عرصه‌های ملی به شمار می‌آید.

وی از همکاری صمیمانه شوراهای اسلامی روستاها، مرتع‌داران و بهره‌برداران منابع طبیعی، همیاران طبیعت و مردم شهرستان سمنان در حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی تشکر کرد.

مسؤول واحد مهندسی اداره منابع‌طبیعی و آبخیزداری سمنان خواستار ادامه همکاری مردم با منابع طبیعی شد و افزود: در صورت مشاهده هرگونه تخریب و تصرف اراضی در ملی موارد را از طریق تلفن‌های رایگان ۱۵۰۴ و ۱۳۹ به یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان اطلاع دهند.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=53366

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.