• امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
کل اخبار 24660
2

صدور هشدار هواشناسی سطح زرد کشاورزی در زنجان

  • کد خبر : 75533
  • 17 خرداد 1401 - 23:24
صدور هشدار هواشناسی سطح زرد کشاورزی در زنجان
بام نیوز: با توجه به پیش‌بینی‌های صورت گرفته در مورد وضعیت جوی، کارشناسان سطح هشدار هواشناسی زرد کشاورزی را برای استان زنجان صادر کرده‌اند.

به گزارش بام نیوز، با توجه به پیش‌بینی‌های صورت گرفته در مورد وضعیت جوی، کارشناسان سطح هشدار هواشناسی شماره ۱۲ زرد کشاورزی را برای استان زنجان صادر کرده‌اند.

کارشناسان وقوع رگبار پراکنده باران، رعد و برق و وزش بد نسبتا شدید را از عواقب فعالیت سامانه پیش‌بینی شده اعلام کرده‌اند.

فعالیت سامانه جوی مورد نظر از پیش از ظهر روز سه‌شنبه در سطح استان آغاز و تا آخر روز چهارشنبه ادامه خواهد داشت.

نوع مخاطره پیش‌بینی شده برای این سامانه جوی و هشدار سطح زرد رگبار پراکنده، رعد و برق با احتمال تگرگ و وزش باد نسبتا شدید برای روز سه‌شنبه و این وضعیت جوی در روز چهارشنبه به صورت وزش باد نسبتا شدید تا شدید اعلام شده است.

منطقه اثر فعالیت سامانه بارشی مورد نظر همه استان پیش‌بینی شده است که آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن برخی مسیل‌ها، خطر اصابت صاعقه، آسیب به تاسیسات کم استحکام شهری و روستایی، آسیب دیدگی درختان کهنسال و در نهایت پرتاب اشیا از اثرات این مخاطره خواهد بود.

پرهیز از اتراق در مسیر رودخانه‌ها و مسیل‌ها در حین و بعد از بارش‌ها، خودداری از عبور و پارک خودروها در کنار ساختمان‌های نیمه‌کاره و درختان خشکیده، بنرهای تبلیغاتی و داربست‌ها و همچنین اجتناب از کوهنوردی و حضور در طبیعت از جمله توصیه‌های اعلام شده برای این سطح از هشدار جوی است.

شایان ذکر است، کشاورزان در این شرایط جوی سم‌پاشی و محلول‌پاشی را با احتیاط انجام داده و راه‌اندازی سامانه‌های ضد تگرگ را مد نظر قرار دهند و از مناطق پرخطر فاصله بگیرند.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=75533

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.