• امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
کل اخبار 24678
3

طرح پوشش بیمه‌ای ورزشکاران و فعالان رشته‌های ورزشی در استان بوشهر آغاز شد

  • کد خبر : 87815
  • 01 شهریور 1402 - 15:04
طرح پوشش بیمه‌ای ورزشکاران و فعالان رشته‌های ورزشی در استان بوشهر آغاز شد
بام: مدیرکل تامین‌ اجتماعی استان بوشهر گفت: طرح پوشش بیمه‌ای ورزشکاران و فعالان حوزه‌های مختلف ورزشی در این استان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار بام، محمدجواد بازدرهوا روز سه‌شنبه در جمع اظهار کرد: فعالان حوزه‌های ورزشی اعم از ورزشکاران، اعضای تیم های ورزشی، قهرمانان ملی، مربیان و داوران ورزشی می توانند با عنوان بیمه «صاحبان حرف و مشاغل آزاد» یا «اختیاری» از حمایت‌های بیمه ای و درمانی تامین اجتماعی برخوردار شوند.

وی افزود: ورزشکاران، اعضای تیم‌های ورزشی، مربیان و کمک مربیان، داوران، مشاوران ورزشی، سرپرستان تیم ها، امور خدمات حمل و نقل و اشخاصی که به هر صورت با باشگاه های ذیربط ارتباط شغلی دارند، چنانچه دارای رابطه کاری و مزدبگیری با کارفرما باشند، از مصادیق بند الف ماده ۴ قانون تامین اجتماعی محسوب می شوند و کارفرما باید نسبت به ارسال لیست و پرداخت حق بیمه ماهانه آنان به شعب تامین اجتماعی اقدام کند.

بازدرهوا ادامه داد: نرخ پرداخت حق بیمه ورزشکارانی که بیمه‌های حرفه و مشاغل انتخاب کنند سه نرخ ۱۲، ۱۴ و ۱۸ درصد است.

وی یادآور شد: نرخ حق بیمه ۱۲ درصد شامل تعهدات بازنشستگی و فوت بعد از بازنشستگی، نرخ حق بیمه ۱۴ درصد شامل تعهدات بازنشستگی و فوت قبل و بعد از بازنشستگی و نرخ حق بیمه ۱۸ درصد که شامل تعهدات بازنشستگی و فوت قبل و بعد از بازنشستگی و از کارافتادگی است که با توجه به شرایط کاری ورزشکاران نرخ ۱۸ درصد به آنان پیشنهاد می‌شود.

بازدرهوا اظهار کرد: نرخ پرداخت حق بیمه ورزشکارانی که ادامه بیمه بطور اختیاری انتخاب کنند ۲۷ درصد دستمزد انتخاب شده است و همچنین حداقل و حداکثر سن برای انعقاد قرارداد بیمه حرف و مشاغل آزاد و بیمه بطور اختیاری بترتیب ۱۸ و ۵۰ سال است.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=87815

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.