• امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
کل اخبار 24660
1

فوت آخر کوزه‌گری در نحوه چیدن کوله کوهنوردی

  • کد خبر : 67460
  • 12 دی 1400 - 21:01
فوت آخر کوزه‌گری در نحوه چیدن کوله کوهنوردی
بام نیوز: برای شروع به این نکته اشاره کنیم که اولین راه برای تشخیص اینکه طریقه چیدن کوله کوهنوردی به طرز مناسبی انجام شده، گذاشتن آن بر روی زمین است.

برای شروع به این نکته اشاره کنیم که اولین راه برای تشخیص اینکه طریقه چیدن کوله کوهنوردی به طرز مناسبی انجام شده، گذاشتن آن بر روی زمین است.
بله، به همین سادگی! کافی است آن را بر روی زمین بگذارید و به میزان تعادل آن دقت کنید. اگر روی زمین صاف ایستاد، به خودتان تبریک بگویید! شما طریقه چیدن کوله کوهنوردی خود را بی‌نقصی انجام داده‌اید که تعادل در آن کاملاً رعایت شده است.
پس قطعاً کمرتان نیز از شما متشکر خواهد بود، زیرا فشار زیادی به آن وارد نمی‌شود. اما اگر تعادل نداشت و افتاد حتماً در نحوه چیدن کوله کوهنوردی خود تجدید نظر کنید.

به اطراف کوله‌ کوهنوردی ضربه بزنید. اگر حرکت کرد و پایین رفت یعنی فضا هایی خالی وجود دارد که می توانید آن ها را با پوشاک پُر کنید.
برای اطمینان از فشرده‌سازی کامل کوله پشتی کافی است بالای لوازم را به داخل فشار دهید. اما اگر فشار شما نتیجه ای نداشت و لوازمتان حرکت نکردند، نشان می‌دهد فشرده‌سازی و طریقه چیدن کوله کوهنوردی عالی انجام شده است.

وقتی از فشرده‌سازی کوله‌پشتی خود اطمینان حاصل کردید درب کوله کوهنوردی خود را ببندید و بند‌ها رو محکم کنید. تنظیم بند‌های کوله‌ پشتی کوهنوردی از اهمیت بالایی برخوردار است، زیرا موجب انتقال صحیح وزن بار کوله به بدن شما می‌شود.
اطمینان حاصل کنید بند‌های درب کوله پشتی که به آن مغز کوله‌پشتی می‌گوییم نیز محکم بسته شده، زیرا مغز کوله پشتی باید محکم سر جای خود قرار بگیرد.
جالب است بدانید که شل بودن درب کوله‌پشتی باعث حرکت کردن آن و در نتیجه بر هم زدن تعادل شما خواهد شد.

قبل از برنامه حتماً در خانه کوله‌پشتی خود را بر روی دوش بگذارید و بند‌های آن را ببندید. تا از راحتی خود در طول مسیر اطمینان پیدا کنید. پس بعد از چیدن کوله پشتی کوهنوردی سراغ بستن بند‌های آن بروید؛ اما فراموش نکنید هرچه محکم‌تر، بهتر!

در آخر باید اشاره کنیم که سلامتی بدن شما ارزشمند‌ترین چیزی است که در این دنیا صاحب آن هستید. پس قدر این گهر گران‌قدر را بدانید و از آن محافظت کنید. پلنگچال نحوه چیدن کوله کوهنوردی به شکل صحیح موجب جلوگیری از آسیب به کمر و ستون فقرات شما می‌شود.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=67460

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.