• امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
کل اخبار 24678
0

مثلت مرگ (مثلت سرمازدگی)

  • کد خبر : 15623
  • 07 دی 1399 - 20:01
مثلت مرگ (مثلت سرمازدگی)
گروه اموزشی بام نیوز:از گرم كردن عضو سرما زده بطور مستقيم خودداري كنيد و مراقب دفع حرارت بدن او باشيم.

گروه اموزشی بام نیوز،مطلبی را در خصوص مثلت مرگ (مثلت سرمازدگی) منتشر نمود:

سرمازدگي و عوامل آن: در فصل زمستان بدليل كاهش دما و شرايط ناپايدار جوي لازم است به بررسي مختصري در مورد علل سرما و عواقب آن بپردازيم. در اكثر كتب و منابع علل سرمازدگي را سه عامل سرما، باد و رطوبت ذكر كرده‌اند.
سرما: سرما از محيط پيرامون و شرايط جوي ناشي می‌شود. يكي از علت‌هاي اصلي سرمازدگي شدت و عمق درجه سرما است؛ اين شرايط بايد زير صفر درجه سانتي‌گراد باشد تا باعث بروز سرمازدگي گردد. دلايل و شرايط اقليمي و ارتفاع نيز در بروز سرمازدگي موثر می‌باشد.
رطوبت: منظور از رطوبت يعني هر گونه خيسي در تماس با بدن، اين خيسي می‌تواند از وجود باران و نفوذ آب به داخل بدن و لباس و نيز تعريق بدن و خيس شدن لايه اول لباس و انگشتان پا و دست باشد. چنانچه دو عامل رطوبت و سرما در معرض باد قرار گیرد؛ مثلث سرمازدگی و مرگ فرا می‌رسد.
علائم و سرمازدگي: علائم سرمازدگي با مورمور و لرزش شروع می‌شود اختلال در راه رفتن، گيجي و كاهش سطح هوشياري، احساس خستگي شديد، بي‌هوشي، گشادي مردمك چشم، تنفس آهسته و كوتاه، نبض ضعيف، حالت خواب‌آلودگي، سرمازدگي انگشتان پا و دست و نيز، لازم است بدن فرد سرمازده را گرم نگه داريم، فرد سرمازده را به نزديكترين مركز درماني منتقل كنيم، از گرم كردن عضو سرما زده بطور مستقيم خودداري كنيد و مراقب دفع حرارت بدن او باشيم.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=15623

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.