• امروز : دوشنبه, ۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 22 April - 2024
کل اخبار 24660
3

مراقب گونه‌های کمیاب حیوانات باشیم

  • کد خبر : 28608
  • 06 اسفند 1399 - 17:52
مراقب گونه‌های کمیاب حیوانات باشیم
بام نیوز: رضا رجایی نژاد مشکنان از دوستداران محیط زیست به دنبال مرگ دلخراش یک قلاده گرگ خواستار توجه ویژه و حمایت از این گونه کمیاب شد.

‍به گزارش بام نیوز، رضا رجایی نژاد مشکنان از دوستداران محیط زیست به دنبال مرگ دلخراش یک قلاده گرگ خواستار توجه ویژه و حمایت از این گونه کمیاب شد.

رجایی در این خصوص گفت: در مسیر جاده سیرجان-بافت با لاشه یک قلاده گرگ مواجه شدم که گوشه جاده رها شده بود و چه بسا راننده ای با سرعت بالا با این گرگ برخورد کرده و حق حیات را از او گرفته است. در حالی که وظیفه هر انسانی مهربانی با حیوانات و طبیعت است. وی با اشاره به اینکه نتایج مهربانی طبیعت به خود ما بر می گردد، افزود: انسان اگر به عدل الهی هم باور نداشته باشد باید به قانون طبیعت اعتقاد داشته باشد و بداند زمانی طبیعت روی خوش، بارندگی و سرزندگی خود را در این منطقه به ما نشان می‌دهد که حیوانات منطقه از گزند انسان‌ها در امان بوده و بتوانند زندگی کرده و ادامه نسل دهند. پیامبر اکرم (ص) هم در فرمایشی اشاره کرده‌اند که اذیت و آزار حیوانات سرنوشت انسان را عوض می‌کند. لذا بی تفاوت بودن در برابر چنین صحنه های دلخراشی می تواند سرنوشت همه ما را که در منطقه ای زندگی می‌کنیم که قلمرو زندگی چنین حیوانات زیبا و کمیابی است، عوض کند. وی حمایت از حیوانات را وظیفه انسانی همه دانست و تصریح کرد: پارک ملی یلوستون آمریکا با حمایت و حفاظت از گونه‌های کمیاب حیوانات توانسته منطقه ای فقیر در آمریکا را تبدیل به یکی از ثروتمندترین مناطق آمریکا کند؛ آن هم با حفاظت از یک گروه کوچک گرگ. بنابراین اگر ما انسان‌ها به رسم ناسپاسی اکوسیستم طبیعی را برهم بزنیم و از روی عمد یا بی‌مبالاتی حیوانات کمیاب چون این قلاده گرگ زیبا را از بین ببریم؛ طبیعت هم به حکم غریزه و قدرت ماورایی که ما آن را خدا می نامیم، نه تنها نعمت های موجود را از ما می گیرد؛ چه بسا سرنوشتی تلخ تر را برای ما رقم می‌زند.
همانطور که مولای متقیان حضرت علی (ع) هم فرموده اند به ازای نیتی که در وجودمان هست سرنوشت قدم بعدی ما رقم می‌خورد. رجایی خواستار ورود حامیان طبیعت به مسئله شد و خاطرنشان کرد: دوستان بزرگواری که حامی حیوانات هستند و نسبت به ساماندهی سگ‌های ولگرد متعصبانه تلاش می کنند آیا از ارزش این قلاده گرگ زیبا و کمیاب که به فلاکت کشته شده اطلاع دارند؟ ای کاش برای حفظ حیات این حیوانات هم گامی برداشته می‌شد. ای کاش در کنار تابلوهای راهنمایی و رانندگی در جاده ها تابلوی عبور حیوانات وحشی و سرمایه های کمیاب این سرزمین هم نصب می شد تا بار دیگر شاهد وقوع چنین صحنه های دلخراشی نباشیم.

 

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=28608
  • نویسنده : مائده اسماعیلی
  • ارسال توسط :
  • منبع : مدیران مسئول رسانه های کشور

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.