• امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
کل اخبار 24678
1

معرفی ۳ نوع خاک مناسب برای گل ها و گیاهان آپارتمانی

  • کد خبر : 49311
  • 13 مرداد 1400 - 5:26
معرفی ۳ نوع خاک مناسب برای گل ها و گیاهان آپارتمانی
بام نیوز: اگه تو خونه تون گل و گیاه نگهداری می کنید، لازمه که با انواع خاکها هم آشنا باشی تا بتونی خاک مناسبی برای گلها و گیاهانت انتخاب کنی، تو این پست سه نوع خاک رو به همراه خصوصیاتشون به شما معرفی می کنیم تا بتونی موقع خرید خاک انتخاب درست و مناسبی داشته باشی.

چه خاکی برای گیاهان آپارتمانی بهتره؟

اگه تو خونه تون گل و گیاه نگهداری می کنید، لازمه که با انواع خاکها هم آشنا باشی تا بتونی خاک مناسبی برای گلها و گیاهانت انتخاب کنی، تو این پست سه نوع خاک رو به همراه خصوصیاتشون به شما معرفی می کنیم تا بتونی موقع خرید خاک انتخاب درست و مناسبی داشته باشی.

هوموس یا گیاخاک:

از دیگر خاک های مناسب گلدان که دارای مواد مغذی بسیار زیادی است خاک هوموس می باشد که از تجزیه بقایای حیوانات و گیاهان بر روی خاک تولید می شود و رنگ قهوه ای تیره و در برخی مواقع سياه دارد. این خاک را به هیچ وجه به تنهایی استفاده نکنید و حتما با خاکهایی که معرفی شد ترکیب کنید تا رشد گیاه شما افزایش پیدا کند.

ورمی کمپوست:

متشکل از ورمی (کرم خاکی) و کمپوست (مواد آلی) است. به معنای خاکی است که از فعالیت کرم خاکی حاصل شده است. مجموعه ای از فضولات کرم به همراه مواد آلی تجزیه شده و نیز اجساد کرم ها می باشد. ورمی کمپوست خاک بسیار سبکی بوده و قابلیت بسیار بالایی در نگهداری آب دارد، همچنین با دارا بودن مواد لازم برای تحریک گیاه برای رشد می تواند رشد بسیار خوبی به گیاه شما بدهد و ریز مغذی هایی مانند روی، مس، منگنز، آهن را در خود دارد که یک کود بسیار عالی و ارگانیک به حساب می آید. ورمی کمپوست خود به تنهایی خاک گلدان نمی باشد و یک کود آلی بسیار نرم با جرم کم و بدون بو می باشد که برای تقویت گیاهان و بالا بردن حاصلخیزی استفاده میشود.

لوم:

خاکی است که از طغیان آب رودخانه ها و در کف نهرها باقی می ماند، از نظر مواد غذایی بسیار غنی بوده و جزء بهترین خاکهای کشاورزی است. این خاک از پرکاربردترین خاکهایی است که می توانید برای گیاهان خود استفاده کنید، خاک لوم بیشتر برای کاشت سبزیجات استفاده میشود ولی ما پیشنهاد میکنیم این خاک را برای گیاهان آپارتمانی که نیاز آبی متوسطی دارند استفاده کنید. ترکیب خاک لوم شامل ۴۰ درصد گل ولای + ۲۰ درصد رس +۴۰ درصد شن و ماسه می باشد. در کنار این خاک حتما از ورمی کمپوست هم استفاده کنید، یکی از ویژگی های بارز این خاک بهتر شدن دسترسی ریشه گیاه به مواد مغذی و آب می باشد.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=49311
  • ارسال توسط :
  • منبع : گروه کوهنوردی اسطوره ایران زمین

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.