• امروز : دوشنبه, ۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 22 April - 2024
کل اخبار 24660
2

نارضایتی بایدن و گوترش از دستاورد کم گروه ۲۰ برای تغییرات اقلیمی

  • کد خبر : 61950
  • 17 آبان 1400 - 14:15
نارضایتی بایدن و گوترش از دستاورد کم گروه ۲۰ برای تغییرات اقلیمی
بام نیوز: جو بایدن رییس جمهوری آمریکا در یک نشست مطبوعاتی پیش از ترک ایتالیا به مقصد گلاسکو جهت شرکت در اجلاس اقلیمی سازمان ملل (کاپ ۲۶) نارضایتی خود را از عدم حضور سران کشورهای روسیه و چین در اجلاس گروه ۲۰ اعلام کرد.

به گزارش بام نیوز، سران کشورهای گروه ۲۰ روز یکشنبه و در پایان نشست رم، در خصوص بیانیه ای توافق کردند که بر انجام اقدامات موثر و معنادار برای محدود کردن روند گرمایش جهان تا یک و نیم درجه سانتی گراد تاکید دارد ولی با وجود این توافق، تقریبا هیچ تعهد جدی برای اجرای این توافق در کار نیست.

جو بایدن رییس جمهوری آمریکا در یک نشست مطبوعاتی پیش از ترک ایتالیا به مقصد گلاسکو جهت شرکت در اجلاس اقلیمی سازمان ملل (کاپ ۲۶) نارضایتی خود را از عدم حضور سران کشورهای روسیه و چین در اجلاس گروه ۲۰ اعلام کرد.

در همین حال آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل در پیامی در حساب توییتری خود نوشت که او شهر رم را در حالی ترک کرده که امیدهایش برآورده نشده اند اما وی به اجلاس کاپ ۲۶ در گلاسکو برای تحقق محدود کردن دمای زمین به ۱.۵ درجه سانتی گراد و اجرایی کردن وعده های تامین مالی و پذیرش در این خصوص امیدوار است.

در بیانیه پایانی اجلاس گروه ۲۰ آمده است که طرح های ملی فعلی در مورد نحوه مهار انتشار گازهای گلخانه ای باید در صورت لزوم تقویت شود.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=61950

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.