• امروز : پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
کل اخبار 24696
0

هشدار جوي روزهاي پنجشنبه و جمعه(٣٠ دي ماه و ١ بهمن ١٤٠٠)

  • کد خبر : 68901
  • 30 دی 1400 - 22:33
هشدار جوي روزهاي پنجشنبه و جمعه(٣٠ دي ماه و ١ بهمن ١٤٠٠)
بام نیوز: فعاليت سامانه بارشي و سرد همراه با وزش باد شديد و خيلي شديد، كولاك شديد و احتمال وقوع بهمن.

فعاليت سامانه بارشي و سرد همراه با وزش باد شديد و خيلي شديد، كولاك شديد و احتمال وقوع بهمن

اجتناب از صعود به ارتفاعات تهران بتدريج از صبح پنج شنبه تا اوايل صبح جمعه

بi تدريج از عصرو شب چهارشنبه سامانه بارشي و سرد وارد كشور مي شود موجب باد شديد، افزايش ابر و بارش برف و كولاك در مناطق شمال غرب كشور مي شود.

صبح پنجشنبه با حركت به شرق اين سامانه، علاوه بر ارتفاعات شمال غرب، غرب، براي ارتفاعات زاگرس شمالي و مركزي، ارتفاعات تالش، البرز غربي ، ارتفاعات زنجان، همدان، مركزي، قزوين بارش برف و وزش باد شديد و كولاك شديد ، مه آلودگي و افت محسوس دما اتفاق مي افتد.

قبل از ظهر پنجشنبه علاوه بر مناطق ذكرشده، بارش برف در البرز مركزي با وزش باد شديد و خيلي شديد و كولاك شديد آغاز شده و بi تدريج به ارتفاعات البرز شرقي تسري مي يابد.

طي بعدازظهر پنجشنبه تا اوايل صبح جمعه، كل پهنه كوهستان البرز با بارش برف و وزش باد شديد و كولاك همراه است. بنابراين شرايط براي سرمازدگي و همچنين وقوع بهمن مهياست.

جمعه تمركز و شدت بارش برف متعلق به ارتفاعات شرق مازندران، شمال سمنان، ارتفاعات گلستان و با شدت كمتر براي ارتفاعات شمال شرق (شامل كپه داغ و آلا داغ و …) همراه با وزش باد شديد و كولاك و احتمال وقوع بهمن است.

مناطق كوهستاني جنوب و جنوب غرب ایران

پنجشنبه به تدريج از ساعت‌های بامداد استان‌ها و ارتفاعات ایلام (کان صیفی)، کرمانشاه (پرآو)، لرستان (اشترانکوه) و سپس ساعت‌های بعدازظهر چهارمحال بختیاری (زردکوه)، کهگیلویه و بویراحمد (دنا)، شمال خوزستان (کی نو) و شمال فارس (سپیدان) بارش باران و در ارتفاعات بارش برف همراه با وزش باد (گاهی شدید) خواهیم داشت.

جمعه بارش ها در غرب کشور تمام می شود احتمال مه و كاهش شديد دما مورد انتظار است.
اما همچنان در استانهای لرستان (اشترانکوه)، چهارمحال بختیاری (زردکوه)، کهگیلویه و بویراحمد (دنا)، خوزستان (کی نو)، غرب استان اصفهان (شاهان کوه)، یزد و ارتفاعات یزد و شمال غرب فارس (سپیدان) بارش باران در ارتفاعات بارش پراكنده برف گاهی با رعدوبرق و وزش باد (گاهی شدید) خواهیم داشت.

ارتفاعات شمال تهران:

صبح پنجشنبه شرايط نيمه ابري همراه با وزش باد شديد را تجربه مي كند به تدريج قبل از ظهر علاوه بر افزايش ابر و بارش برف ، وزش باد شديد و خيلي شديد در قله ها و خط الراس هاي مرتفع مانند توچال، خلنو و … همراه با كولاك شديد و كاهش ديد مورد انتظار است. طي عصر با افزايش قابل ملاحظه سرعت باد تداوم بارش برف شرايط جوي همراه با كولاك شديد و احتمال وقوع بهمن ادامه دارد.

اوايل صبح سامانه بارشي از منطقه خارج مي شود و علي رغم كاهش سرعت باد، با توجه به صاف شدن هوا، افت شديد دمايي مورد انتظار است.

روز جمعه با توجه به حجم زياد برف تازه در كوهستان ها، احتمال وقوع بهمن در مناطق مستعد وجود دارد. از قرارگرفتن روي نقاب هاي برفي پرهيز شود.

با توجه به تابش خورشيدي و آلبيدوي بالاي پوشش برف و انعكاس بالاي نورخورشيد، تجهيزات كافي و مناسب توصيه مي شود.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=68901

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.