• امروز : دوشنبه, ۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 22 April - 2024
کل اخبار 24660
2

هفت بوستان تربت‌ حیدریه پذیرای مسافران نوروزی است

  • کد خبر : 72586
  • 04 فروردین 1401 - 19:55
هفت بوستان تربت‌ حیدریه پذیرای مسافران نوروزی است
بام نیوز: سرپرست فضای سبز شهرداری تربت‌ حیدریه گفت: این شهر هفت بوستان دارد که از اسفند گذشته و در آستانه تعطیلات نوروزی، تجهیز و مهیای میزبانی از گردشگران و مسافران شده‌اند.

سارا امینیان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار بام نیوز افزود: به جز بوستان باغ ملی که با حدود ۹۰ سال قدمت، قدیمی‌ترین بوستان این خطه است، بوستان پیشکوه با هشت هزار و ۸۰۰ هکتار به عنوان بزرگترین محدوده گردشگری شهرستان به همراه بقیه بوستانهای شهری در سالهای اخیر توسط شهرداری و شورای اسلامی در ادوار مختلف ایجاد شده‌اند.
وی از بوستان‌های پیشکوه، باغ ملی، مینو، ملت، ثامن‌الائمه، پرستار و شهید خاکسار به عنوان هفت بوستان کنونی شهر تربت‌حیدریه نام برد.

امینیان افزود: به جز نمازخانه، آلاچیق، سرویس بهداشتی، کباب پز، وسایل بازی کودکان و وسایل و امکانات ورزشی که وجه اشتراک تمام بوستان‌های شهری است، در برخی بوستان‌ها تجهیزات و امکانات خاص دیگری نیز وجود دارد.
وی گفت: بوستان جنگلی پیشکوه در ضلع جنوب غربی شهر، مدفن شهدای گمنام است که علاوه بر آبشار، بازارچه سنتی، بوستان ترافیک، بوستان ویژه بانوان، مسیر تربت‌گردی و کوهنوردی، به پیست موتورسواری مجهز است و علاقه‌مندان می توانند از فضاهای آن استفاده کنند.

سرپرست فضای سبز شهرداری تربت‌حیدریه به استقرار یک باب کتابخانه آستان قدس رضوی در بوستان مینوی این شهر اشاره کرد و افزود: مشتاقان می‌توانند برای استفاده از فضای فرهنگی این کتابخانه به بوستان مزبور در شهرک ولی عصر (عج) مراجعه کنند.
امینیان، وجود موزه تاکسیدرمی و مجموعه باغ پرندگان در بوستان ملت را از جاذبه های این بوستان شهری برشمرد که مورد توجه گردشگران و مسافران واقع شده است.

وی مجموع درختان بوستان‌ها و پارک‌های محلات این شهر را هفت هزار و ۵۰۰ اصله عنوان کرد.
مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=72586

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.