• امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
کل اخبار 24660
1

پنج نشانه برف ناپایدار

  • کد خبر : 69035
  • 02 بهمن 1400 - 22:02
پنج نشانه برف ناپایدار
بام نیوز: یک نشانه واضح از بهمن اخیر آن است که انبوهی از برف انباشته شده و نامنظم (آوارهای بهمن) را ببینید. به کوه‌ها خوب نگاه کنید، ممکن است خط یا شکستگی را ببینید که بهمن را از برف پایدار جدا کرده است.

۱٫ بهمن‌های اخیر

اگر نشانه‌هایی از بهمن‌های اخیر مشاهده کردید یا پیش‌بینی‌کنندگان به شما گفتند که اخیراً در آن منطقه ریزش بهمن رخ داده است، این یک هشدار واضح برای اجتناب از پیمایش در آن مسیر است. اگر نمی‌توانید تشخیص دهید که بهمن اخیراً اتفاق افتاده است، فرض کنید که این اتفاق افتاده است.

یک نشانه واضح از بهمن اخیر آن است که انبوهی از برف انباشته شده و نامنظم (آوارهای بهمن) را ببینید. به کوه‌ها خوب نگاه کنید، ممکن است خط یا شکستگی را ببینید که بهمن را از برف پایدار جدا کرده است.

۲٫ ترک‌ها

هنگامی که برف ناپایدار در اثر یک محرک فرو می‌ریزد، ترک‌ها ممکن است در سراسر سطح برف ایجاد شوند که طولشان گاهی ده‌ها یا صدها فوت ادامه دارد.

۳٫ صدای ووومف

این صدای بلندیست که امکان دارد در زمانی ریزش بهمن شما و افراد گروه بشنوید. همانطور که هوا از درون بسته برف بیرون می‌آید، صدایی مشابه “ووومف” به گوش خواهد رسید. (این اصطلاح فنی است که توسط پیش‌بینی‌کنندگان و مربیان بهمن اتخاذ شده است).

۴٫ تغییرات شدید آب و هوا

اگر تغییرات شدید آب و هوا را تجربه می‌کنید، باید منتظر مشکلات بزرگ نیز باشید. باران اخیر یا بارش برف سنگین به این معنی است که شرایط برای برف ناپایدار وجود دارد.

بادهای شدید: به دنبال الگوهای سطحی بر روی برف باشید که توسط بادهای قوی ایجاد شده است، که می‌تواند نشان دهد که برف حمل شده و در رانش های خطرناکی رسوب کرده است که می تواند آزاد شود و جاری شود. به قرنیزها و دریفت ها در شیب های تند توجه کنید.

تغییر سریع دما: اگر ذوب سریع را تجربه کردید که می تواند بر پایداری برف تأثیر بگذارد مراقب باشید.

۵٫ بهمن تخته‌ای

بهمن تخته ای زمانی ایجاد می‌شود که یک لایه ناپایدار از برف که توسط لایه‌های دیگر برف مدفون شده می‌شکند و در شیب سر می‌خورد. در حالی که بیشتر انواع بهمن‌ در طول یا بعد از طوفان رخ می‌دهند، بهمن تخته ای ممکن است مدت‌ها پس از پایان طوفان رخ دهد و به طور نامتناسبی مسئول تلفات بسیاری می‌گردد.

بهمن تخته ای نتیجه طوفان، برف و یا بادهای قوی هستند که لایه‌های برف را روی هم ذخیره می‌کنند. بعضی از لایه‌ها پایدار و سفت می‌شوند، در حالی که بقیه ضعیف و ناپایدار می‌مانند.

بهمن تخته ای زمانی رخ می‌دهد که لایه رویی به خوبی به لایه زیرین نچسبیده باشد و سپس به وسیله یک عامل بیرونی مانند حرکت یک اسکی باز یا کوهنورد تحریک شود. با شروع به حرکت، این نوع بهمن هم شروع به بزرگتر و گسترده‌تر شدن در مسیرش می‌کند و یک خط از شکست در مسیر خود به جا می‌گذارد.

 

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=69035

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.