• امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
کل اخبار 24677
1

چرا دویدن مثل دارو است

  • کد خبر : 36481
  • 28 فروردین 1400 - 23:17
چرا دویدن مثل دارو است
بام نیوز: برای سلامت مغز عالی است شایدفکرکنید که حل کردن جدول،سودوکو یا پازل تنها راه‌هاییست که به توسعه‌وبهبود عملکردمغز کمک می‌کند.اماتحقیقات به اثبات رسانده‌اند که ورزش روزانه که شامل۳۰دقیقه پیاده‌روی می‌شود، گردش خون درمغز رابهبود بخشیده و بدین وسیله قدرت حافظه‌ی شما را دو چندان میکند.

برای قلبتان خوب است
تحقیقات ثابت کرده‌اند که اگر هرروز ورزش کنید،کلسترول خونتان قابل کنترل خواهدشد.کلسترول‌هایی بد هستند که سرخرگ‌ها را مسدود کرده و باعث حمله‌ی قلبی می‌شوند.همچنین ورزش باعث خواهد شد تافشار خونتان کاهش پیداکرده و درنتیجه به قلبتان کمتر فشار وارد شود.ورزش روزانه گردش خون شمارا هم بهبود خواهدبخشید که ازلخته شدن خون جلوگیری کرده وعملکرد عضلات قلبتان رابهتر می‌کند.

به جلوگیری از سرما خوردگی کمک می‌کند
اخیراًمحققان دریکی از مطالعاتشان پی برده‌اند که افرادی که منظما ورزش می‌کنند، نسبت به اشخاصی که کم ورزش می‌کنند،۲۳درصد کمتر احتمال دارد که سرما بخورند!منطق پشت این نظریه این است که ورزش به بهبود سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند،بنابراین سرماخوردگی ساده‌تر دفع خواهد شد.

برای سلامت مغز عالی است
شایدفکرکنید که حل کردن جدول،سودوکو یا پازل تنها راه‌هاییست که به توسعه‌وبهبود عملکردمغز کمک می‌کند.اماتحقیقات به اثبات رسانده‌اند که ورزش روزانه که شامل۳۰دقیقه پیاده‌روی می‌شود، گردش خون درمغز رابهبود بخشیده و بدین وسیله قدرت حافظه‌ی شما را دو چندان میکند.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=36481

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.