• امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل اخبار 24664
0

چگونگی صعود سالم و ایمن به کوه

  • کد خبر : 15420
  • 07 دی 1399 - 13:40
چگونگی صعود سالم و ایمن به کوه
گروه اموزشی بام نیوز:بی تجربه بودن، برنامه ریزی ضعیف و تجهیزات ناکافی می‎تواند به آسیب و یا مرگ منجر شود. بنابراین، اندیشیدن تدابیر لازم، موضوع اصلی در کوهنوردی می‎باشد.

 

گروه اموزشی بام نیوز،مطلبی زا در خصوص چگونگی صعود سالم و ایمن به کوه منتشر نمود:

به چشم بعضی‎ها کوهنوردی به عنوان یک ورزش افراطی دیده می‎شود، در حالی که برای دیگران حقیقتا یک سرگرمی هیجان انگیز است که حد نهایی قدرت، استقامت و فداکاری را به چالش می‎کشد. کوهنوردی می‎تواند بسیار خطرناک و حتی مرگبار باشد، به ویژه هنگامی که کوهنورد خارج از محدوده خود قدم بردارد که به راحتی می‎تواند توسط آب و هوا، یخ و یا دیگر خطرات کوه در هم شکسته شود.

بی تجربه بودن، برنامه ریزی ضعیف و تجهیزات ناکافی می‎تواند به آسیب و یا مرگ منجر شود. بنابراین، اندیشیدن تدابیر لازم، موضوع اصلی در کوهنوردی می‎باشد.

تحقیق خود را در مورد شرایط انجام دهید. قبل از اینکه شما حتی برای صعود به کوه‎ها آماده شوید، به هر اندازه که می‎توانید در مورد مهارت های مورد نیاز و تجربیات دیگران، اطلاعات جمع آوری کنید.

دانستن اینکه تلاش‎های ذهنی مورد نیاز برای صعود به یک کوه و چگونگی استفاده درست از تجهیزات مورد نیاز چقدر مناسب هستند، مهم است. یکی از بهترین روش‎های درک این مسایل خواندن گزارش‎های کوهنوردانی است که داستان‎های چالش برانگیزی دارند.

در حال حاضر بسیاری از کتابفروشی ها بخش‎هایی را به طور اختصاصی به هنر کوه نوردی اختصاص داده‎اند، بنابراین یافتن کتاب‏های خوب چندان سخت نیست. تماشای ویدئو‎هایی در مورد تجربه های کوهنوردی نیز بسیار توصیه می‎شوند. بسیاری از مستند‎ها و فیلم های مفید کوهنوردی در ادامه در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. در مورد بهترین زمان ممکن برای صعود به کوه‎ها در مناطق مختلف جهان یاد بگیرید.

اگر شما قادر به سفر به کوهستان‎های فراتر از کشور خود هستید، این کار شانس بیشتری را با فصول مختلف کوهستانی در سراسر جهان برای شما فراهم می‎کند. به عنوان مثال، بهترین زمان صعود در اروپا از ماه ژوئن تا سپتامبر و در نیوزلند از دسامبر تا مارس می‎باشد.

در طی این فصلهای صعود عمومی، شرایط مناسب صعود به میزان افراد صعود کننده، تغییرات آب و هوایی که تا زمانی که رخ ندهند پیش بینی نمی‌شود و واقعیت اینکه که برخی از فصل ها خوب و بعضی بد هستند، بستگی دارد.

** همه چیز را در مورد شرایط آب و هوایی و کوه ها یاد بگیرید. کوه‎ها سیستم های آب و هوایی مخصوص به خود را دارند.

چگونگی خواندن عبارات آب و هوایی بد، چگونگی تحلیل حرکت ابرها، نحوه آزمایش جهت باد و درک اینکه چه تغییرات آب و هوایی در طول روز بر صعود شما اثر خواهد گذاشت را یاد بگیرید.

 

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=15420
  • نویسنده : مائده اسماعیلی
  • ارسال توسط :
  • منبع : هیئت کوهنوردی شازند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.