• امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل اخبار 24664
2

کاهش وزن با ورزش، در ساعت‌های مشخص

  • کد خبر : 40444
  • 20 اردیبهشت 1400 - 21:58
کاهش وزن با ورزش، در ساعت‌های مشخص
بام نیوز: محققان بر این باورند که بدن مردان چاق مقاومت بیشتری نسبت به انسولین دارد و میزان چربی کبد و دیابت، چاقی را برای آنان کشنده‌تر می‌کند .پلنگچال اکنون حدود ۶۱ درصد از بزرگسالان به اضافه وزن یا چاقی مبتلا هستند و شاخص توده بدنی بالایی دارندنتایج این مطالعه در نشریه Obesity منتشر شده است.

مطالعات جدید نشان می‌دهد استمرار ورزش و تکرار آن هر روز در ساعت مشخصی، تاثیر بیشتری در کاهش وزن ،مطالعات دانش ورزشی محققان دانشگاه براون در آمریکا نشان می‌دهد اکثر افراد تمایل بیشتری به ورزش صبحگاهی دارند و آن را در کاهش وزن مؤثرتر می‌دانند.

مطالعات جدید نشان می‌دهد آنچه در ورزش و کاهش وزن مؤثر است، استمرار و نظم در فعالیت‌های بدنی است و بهتر است برای مثال فعالیت روزانه در زمان مشخصی صورت گیرد، چه این زمان صبح، بعد از ظهر یا اوایل شب باشد.

ورزش با افزایش سوخت و ساز بدن در کاهش وزن مؤثر است و بهتر است ورزش هر روز در ساعت مشخصی انجام شود.

در این مطالعه به انجام ورزش‌های سنگین تاکید نشده است و حتی ورزش‌های سبک نیز در صورت استمرار نقش مهمی در کاهش شاخص توده بدنی دارد.

چاقی خطر مرگ زودرس را در زنان سه درصد و در مردان ۱۰ درصد افزایش می‌دهد.

محققان بر این باورند که بدن مردان چاق مقاومت بیشتری نسبت به انسولین دارد و میزان چربی کبد و دیابت، چاقی را برای آنان کشنده‌تر می‌کند .پلنگچال اکنون حدود ۶۱ درصد از بزرگسالان به اضافه وزن یا چاقی مبتلا هستند و شاخص توده بدنی بالایی دارندنتایج این مطالعه در نشریه Obesity منتشر شده است.

 

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=40444

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.