• امروز : دوشنبه, ۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 22 April - 2024
کل اخبار 24660
2

۳۶۰ میلیارد ریال صرف توسعه زیرساخت‌های گردشگری اردبیل شد

  • کد خبر : 75343
  • 13 خرداد 1401 - 14:59
۳۶۰ میلیارد ریال صرف توسعه زیرساخت‌های گردشگری اردبیل شد
بام نیوز: معاون سرمایه‌گذاری اداره کل میراث‌ فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: ۳۶۰ میلیارد ریال اعتبار برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری این استان در سال ۱۴۰۰ جذب شد.

نگار سریع‌الاطلاق روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار بام نیوز اظهار کرد: در این مدت راه‌های دسترسی به مناطق نمونه گردشگری و عملیات اجرایی انرژی‌رسانی به این مناطق تکمیل شد.

وی افزود: ۳۰ میلیارد ریال از این اعتبار از محل اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان و ۳۳۰ میلیارد ریال نیز اعتبار ابلاغی برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری استان از محل ردیف‌های ملی اخذ شد.

سریع‌الاطلاق با اشاره پرداخت تسهیلات در حوزه سرمایه‌گذاری های اقتصادی در بخش گردشگری ، گفت: علاوه بر این اعتبارات به بیشتر متقاضیان در حوزه گردشگری از محل‌های گوناگون تسهیلات پرداخت کرده و به تکمیل و بهره‌برداری از پروژه‌های گردشگری کمک شد.

وی بیان کرد: در صورت تخصیص هر مبلغ اعتبار از محل اعتبارات استانی توسط فرمانداری شهرستان‌های مختلف استان ، اداره کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی برابر اعتبار استانی از محل اعتبارات ملی به اجرای زیرساخت‌های گردشگری کمک می‌کند.

وی با اشاره به اینکه با اجرای طرح جامع منطقه نمونه گردشگری ازناو خلخال هرگونه سرمایه‌گذاری اقتصادی در بخش گردشگری و اجرای طرح‌های مختلف در چارچوب این طرح انجام می‌شود، افزود: برای جذب سرمایه‌گذار در منطقه نمونه گردشگری الماس این شهرستان نیز فراخوان داده شده و اجرای زیرساخت‌های این منطقه نیز در مرحله انتخاب پیمانکار قرار دارد.

معاون سرمایه‌گذاری اداره کل میراث‌ فرهنگی ، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اردبیل ادامه داد: در راستای توسعه زیرساخت‌ها برای میزبانی شایسته از رویداد بین‌المللی اردبیل ۲۰۲۳ آماده پرداخت تسهیلات به همه متقاضیان و سرمایه‌گذاران در زمینه تجهیز و نوسازی واحدهای اقامتی هستیم.

اردبیل با حدود یک میلیون و ۲۴۸ هزار نفر جمعیت با استان‌های گیلان، زنجان و آذربایجان‌شرقی همسایه است و گردشگری در کنار کشاورزی و صنعت به عنوان سه محور توسعه این خطه به شمار می‌رود.

پیش از شیوع ویروس کرونا ۳۲ واحد هتل، ۸۷ واحد هتل آپارتمان، ۹۸ واحد مهمان‌پذیر، سه واحد کمپینگ و ۲ مجتمع گردشگری در کنار ۲ واحد اقامتگاه بوم‌گردی سالانه پذیرای هشت میلیون نفر گردشگر داخلی و افزون بر ۱.۶ میلیون گردشگر خارجی را در این استان میزبانی می‌کردند.

پل معلق مشگین‌شهر، کوه سبلان با ظرفیت کوهنوردی، وجود پیست اسکی آلوارس و سرعین به عنوان شهر چشمه‌های بهشتی از جاذبه‌های پر بازدید استان اردبیل است.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=75343

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.